Forbes Israel Logo

אי.בי.אי: כל עוד אין תוצאות סופיות בקידוח מירה – הכל ספקולציות

הדיווחים על בעיות אפשריות בקידוח הגז "מירה" גרמו לצניחת מניית הכשרה אנרגיה היום בבורסה. גיל בשן, אנליסט האנרגיה הבכיר של IBI, אמר בעקבות הדיווח כי "בינתיים הכל ספקולציה. כדאי בסקטור לברוח לישראמקו שנפגעת הכי פחות מהגבלות על יצוא ותיהנה מאוד מהמעמד המונופלסטי של תמר, ובנסוף רשיון שמשון יכול להוות את התחרות המיוחלת".

על פי הדיווח של גלובס, ישנה אפשרות ממשית לכשלון הקידוח, משום שהחברות הגיעו לשכבת המטרה ולא נמצאו סימני גז משמעותיים. לעומת זאת, בסוף השבוע שחררו החברות הודעת בורסה בה הן מציינות כי עדיין לא הגיעו לשכבת מטרת הגז שנמצאת בעומק של 4,800-5,000 מטר.

לפי בשן, "מבחינת שוק הגז בישראל, אם אכן יש כשלון, יהיו לזה ללא ספק השלכות: שרה ומירה אמורות על פי כל הערכות להוות את התחרות לתמר ולהיות ספק הגז השני המשמעותי במשק. בהיעדר תחרות תמר תישאר ספק יחיד לעת עתה. פחות מתחרה יוביל לכמויות הספקה גבוהות יותר; החלטות ועדת צמח – אם אין גז – מדובר בכשלון המשמעותי הראשון בזירת הפעילות בישראל, ולכן הערכות לגבי כמויות הגז שיש במים של ישראל וכנגזרת מזה הכמויות המותרות לייצוא עלולות להשתנות, לרעה כמובן. זה חשש מהותי שיכול להשפיע באופן משמעותי על פוטנציאל הייצוא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.