Forbes Israel Logo

“אי חתימה על הסכם השמיים הפתוחים היא מחטף פוליטי”

התנועה למען איכות השלטון הגישה היום ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מכתב בו טענה כי אין כל מניעה לקיים כמתוכנן את הסכם התעופה "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי בתקופת הבחירות. מכתבים בנוסח דומה הועברו לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר התחבורה, ישראל כץ.

במרכז הפנייה של התנועה אל היועץ המשפטי עומדת השאלה האם חתימה על הסכם שמים פתוחים בתקופת הבחירות הנוכחית מהווה חריגה מהפעלת סמכויות הממשלה בתקופת בחירות. "אין כל מניעה שהחלטה זו תתקבל אף בזמן בחירות שכן, ב-30 ביולי 2012 חתמו בראשי תיבות מדינת ישראל והאיחוד האירופי על הסכם לפתיחת השמיים לתחרות לאחר משא ומתן שנמשך יותר משלוש שנים", לשון המכתב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שר התחבורה ישראל כץ היה אמור לחתום עם האיחוד האירופי על ההסכם ביום חמישי הקרוב ה-20.12.12 אך לפני מספר ימים הוחלט שלא לחתום על ההסכם מתוך טענה כי ישנו "צורך להימנע מלקבל החלטות בעלות משמעות מרחיקות לכת ומתוך עקרון של ממשל תקין ערב הבחירות" כדברי משרד התחבורה.

צילום: רויטרס

התנועה למען השלטון לא מקבלת את טענה וזו וטוענת היום בפני היועץ המשפטי לממשלה: "כל משמעות החתימה הינה פורמאלית, ולא החלטה מחדש על ההסכם. יתרה מזאת, הסכם "שמיים פתוחים" הינו בגדר פעילותה השוטפת של הממשלה: על הסכם זה עמלו במשך כהונת שתי הממשלות האחרונות".

עו"ד חי מיארה, התנועה לאיכות השלטון: "כשם שאסור לאפשר לממשלה לבצע החלטות פוליטיות שמהוות 'מחטפי בחירות', כך אסור לאפשר לממשלה לנצל את הנחיות היועמ"ש ולחדול מלבצע החלטות מקצועיות משיקולים פוליטיים לא עניינים, שכן בכך אף המחדל הינו מחטף פוליטי".

במשרד התחבורה חזרו גם היום על תגובתם מיום רביעי ומסרו כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו הוחלט שלא לחתום עם האיחוד האירופי על ההסכם הסופי של השמים הפתוחים שתוכנן בשבוע הבא ב-20 בדצמבר, בשל הבחירות המתקיימות בימים אלה בישראל".

במשרד ראש הממשלה סירבו להגיב בנושא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.