Forbes Israel Logo

לא, אלון מאסק עדיין לא האדם השני בעושרו בעולם – זאת הסיבה

למרות הזינוק במניית טסלה, ולמרות שעבר את ביל גייטס - אלון מאסק עדיין לא במקום השני ברשימת עשירי העולם. אז כמה באמת הוא שווה?

הזינוק במניית טסלה במהלך תקופת הקורונה הכפיל את הונו של אלון מאסק פי חמישה – מ-24.6 מיליארד דולר באמצע מרץ, ל-126.8 מיליארד היום. אבל למרות העלייה המטאורית הזאת, ולמרות שפע הכותרות שבישרו על כך, היזם בן ה-49 הוא לא האדם השני בעושרו בעולם. עדיין.

פורבס מדרג כרגע את מאסק במקום בשלישי ברשימת עשירי העולם, אחרי מייסד אמזון ג'ף בזוס, ששולט בפסגה עם הון של 182.6 מיליארד דולר, וטייקון מותגי היוקרה הצרפתי, בעלי LVMH, ברנר ארנו, שמחזיק בהון של 140.6 מיליארד דולר. מה שכן קרה השבוע, הוא שמאסק עקף את ביל גייטס שממוקם עכשיו במקום הרביעי עם הון של 119.4 מיליארד דולר.

מאסק מחזיק ב-21% ממניות טסלה, אבל יותר ממחצית מהסכום שהן שוות משמש כערבון לחובותיו. פורבס ביצע הפחתה של 25% בהון המניות שלו כדי לגלם זאת. הונו הנקי המוערך של מאסק כולל 25 מיליון דולר באופציות שהוא קיבל מאז חודש מאי כחלק מתוכנית הפיצויים השאפתנית שלו, שמתגמלת אותו על הגעה לשורה של אבני דרך כמו עליה בשווי השוק של טסלה, הכנסות ורווחים.

טסלה. שווי עצום, צי מכוניות מצומצם | צילום: shutterstock

מאסק (או יותר נכון טסלה) הגיע לאבן הדרך שמעניקה לו את הנתח הרביעי במענק במהלך חודש אוקטובר, אז עברה טסלה את דרישת ה-EBITDA המצטברת. טסלה עדיין צריכה לאשר במסמכים רשמיים שהיא מאשרת את התוצאות. נציג של מאסק לא העביר תגובה בנושא עד מועד פרסום הכתבה. עד שקבלת הנתח הרביעי בתוכנית הפיצויים תאושר, פורבס מחשיב רק את האופציות בגובה 25 מיליון הדולר מתוך חבילת הפיצוי הצפוייה בחישוב הונו של מאסק.

מאסק מחזיק גם לפי הערכות ב-48% מ-SpaceX, חברת החלל שביצעה לאחרונה את שיגור האסטרונאוטים הראשון שלה. משקיעים העריכו את שוויה של החברה ב-46 מיליארד דולר באוגוסט באחרון. לאחר הורדת ערך של 10% שפורבס מבצע כאשר מדובר בנכסים פרטיים, הנתח שמחזיק מאסק ב-SpaceX שווה מעט פחות מ-20 מיליארד דולר.

מניית טסלה עלתה ב-26% מאז ה-17 בנובמבר, אז הכריזה S&P Global שחברת הרכב החשמלי תתווסף למדד ה-S&P 500 ב-21 בדצמבר. המשמעות היא שקרנות נאמנות שמתבססות על המדד ירכשו כעת מניות של טסלה.

עם שווי שוק של 525 מיליארד דולר, טסלה שווה הרבה יותר מטויוטה (198 מיליארד דולר) ו-GM (66 מיליארד דולר) ביחד. זאת, בעוד שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 טסלה מסרה 318 אלף מכוניות, נתח קטן מהמספרים של שתי יצרניות הרכב הגדולות בעולם. "זה כל כך לא מעניין אותי", הגיב מאסק למייל של פורבס בחודש יולי. "המספרים האלה עולים ויורדים, אבל מה שבאמת חשוב הוא לעשות מוצרים מעולים שאנשים אוהבים".

צילום התמונה הראשית: GettyImages, Anadolu Agency Contributor

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.