Forbes Israel Logo

אלקטרה נדל"ן מוכרת בניין משרדים בשיקגו ב-349 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שי וינברג, דיווחה היום על מימוש של נכסים, אשר יניב לה לטענתה עודף תזרימי משמעותי . תאגיד זר, המוחזק על ידי אלקטרה נדל"ן בשיעור של 60%, חתם על הסכם למכירת בניין משרדים בעיר שיקגו, שבארה"ב, תמורת כ-349 מיליון שקל (כ-93.6 מיליון דולר).

חלקה של אלקטרה נדל"ן בתמורה האמורה יסתכם בכ-209.4 מיליון שקל. כמו כן, צפויה לטענתה אלקטרה נדל"ן לרשום, עם השלמת העיסקה בפברואר הקרוב, עודף תזרימי חופשי בסך של כ-79 מיליון שקל (כ-21.2 מיליון דולר). התזרים הינו לאחר ניכוי ההלוואה הבנקאית וכל העלויות הכרוכות בביצוע העסקה.

שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר היום: "העיסקה הנוכחית מעידה על איכות הנכס, הודות למיקומו, איכות השוכרים ואורך חיי השכירות שלו. אנו נמשיך לפעול ליישום האסטרטגיה שלנו למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, וזאת כחלק משורת הצעדים שאנו עושים להגדלת נזילות החברה, שיפור יחסיה הפיננסיים ויישום האסטרטגיה העסקית להתמקדות במספר מצומצם יותר של אזורים גיאוגרפיים".

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שי וינברג | צילום: יח"צ

עיסקה זו מצטרפת למימושים נוספים עליהם דיווחה אלקטרה נדל"ן במהלך שנת 2012. בסך הכל, לאחר השלמת העיסקה הנוכחית בארה"ב, יסתכמו לטענתה סך המימושים של אלקטרה נדל"ן מאז תחילת 2012 בסך כולל של למעלה ממיליארד שקל, והם הניבו לה עודף תזרימי בסך של כ-230 מיליון שקל.

כמו כן, החברה דיווחה לאחרונה כי הגיעה להסכמים עדכניים מול שלושה בנקים בישראל בנוגע למסגרות אשראי בהיקף כולל של כ-516 מיליון שקל, לפיו יוארך תוקפן עד לסוף שנת 2016.

אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו החזקות ובניהולו של שי וינברג, מחזיקה בכ-50 נכסים מניבים, בשיעור תפוסה של כ-92% ובשטח כולל של כמיליון מ"ר (כולל שטחי חניונים). נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שוויץ, ארה"ב, קנדה והולנד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.