Forbes Israel Logo

אלקטרה נדל"ן רוכשת נכס בנירנברג תמורת 69 מיליון שקל

אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שי וינברג, דיווחה היום כי חתמה, יחד עם שותפים, על הסכם לרכישת נכס בגרמניה בתמורה לכ-68.9 מיליון שקל (כ-14.7 מיליון יורו), הנמוכה בכ-26% משווי החוב שכנגד הנכס. העסקה בוצעה מול הבנק שמימן בעבר את העסקה לרכישת הנכס על ידי אלקטרה נדל"ן. חלקה של אלקטרה נדל"ן בנכס הנרכש יעמוד על 75%.

התמורה שתשולם בעסקה תשמש את הבנק לפירעון של כ-74% מההלוואה שכנגד הנכס, שהיקפה עומד כיום על כ-93.1 מיליון שקל (כ-19.8 מיליון יורו). לגבי יתרת ההלוואה, שעומדת על כ-24.2 מיליון שקל (כ-5.15 מיליון יורו) – לא יהיו לבנק בטוחות כלשהן ולא זכות חזרה לבעלים, כך שבפועל הבנק מוותר על סכום זה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הנכס הנרכש ממוקם בעיר נירנברג, ומשתרע של שטח של כ-28 אלף מ"ר. הנכס מושכר במלואו לתקופה של כ-8 שנים, לחברת האופנה הגרמנית Wohrl ומניב דמי שכירות בהיקף שנתי של כ-10 מיליון שקל (כ-2.15 מיליון יורו) המגלמים תשואה של 14.5% על ההשקעה.


מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שי וינברג | צילום: יח"צ

בשבוע שעבר חתמה אלקטרה נדל"ן על עסקה דומה נוספת, במסגרתה תרכוש 3 נכסים בגרמניה מידי הבנק המממן, בתמורה לכ-163.9 מיליון שקל, הנמוכה בכ-34.3 מיליון שקל משווי החוב שכנגדם.

הארגון מחדש של הנכסים בגרמניה הוא חלק מתהליך מקיף של ארגון מחדש, המיושם בשורות אלקטרה נדל"ן בשנה האחרונה, וכולל הן מימוש נכסים שמיצו את הפוטנציאל שלהם, והן הסדרת האחזקות בחלק מנכסי החברה בגרמניה מול הבנקים המממנים. מטרת מהלכים אלה היא להביא לשיפור ביחסים הפיננסיים של החברה וטיוב תיק הנכסים.

אלקטרה נדל"ן מחזיקה בכ-48 נכסים מניבים, בשיעור תפוסה של כ-91% ובשטח כולל של כ-800 אלף מ"ר (כולל שטחי חניונים). נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שוויץ, ארה"ב, וקנדה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.