חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אל על: נדחה מועד השלמת העסקה עם קרן פימי

חברת התעופה אל-על הודיעה אמש על הארכת המועד להשלמת בדיקת הנאותות על ידי פימי וחתימת ההסכם בין הצדדים עד ה-8 באפריל 2013. תאריך המקור להשלמת הבדיקות היה אמור להיות ב-17 במרץ.

"במהלך תקופת הארכה זו תעמוד בתקפה התחייבותה של החברה, נושאי המשרה שלה ונציגיה שלא לנהל משא ומתן עם צד ג' כלשהו בקשר לעסקה אחרת במניות החברה אשר תעמוד בסתירה לעסקת ההשקעה או תשפיע עליה לרעה", נכתב בהודעתה של אל על.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מימוש העסקה תלוי במידה רבה בתהליך ההתייעלות שתעבור אל על ותוכנית זו המצריכה הסדר עם עובדי החברה הוצבה כתנאי מוסכם על ידי פימי בטרם חתימה על העסקה ב-31.1.13. בחודש פברואר האחרון הודיעה החברה כי תפטר 200 עובדים כחלק מתוכנית ההתייעלות. "החברה מחויבת להמשיך במגמת ההתייעלות במטרה להתאים את פעילותה לתנאי השוק המשתנים", אמר אז מנכ"ח החברה, אליעזר שקדי.

בסוף ינואר התפרסם כי קרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי גיבשה קבוצת שליטה משותפת בחברת התעופה אל על. החברה חתמה על הסכם הבנות בינה לבין כנפיים החזקות, במסגרתו תשקיע עד כ-60 מיליון דולר, והשתיים יקימו גרעין שליטה משותף. פימי צפויה לשלוט בכ-35.5% מאל על, ולקבל אופציות על רכישת 12.3% נוספים.

צילום: רויטרס

ההסכם צפוי להתבצע בשני שלבים – בשלב הראשון תשקיע פימי 5 מיליון דולר תמורת 5.71% ממניות אל על במחיר הגבוה ב-37% ממחיר המניה כיום. במקביל, תרכוש פימי מכנפיים כמות נוספת של מניות באותו מחיר, תמורת 5 מיליון דולר נוספים. לאחר ביצוע שלב זה תחזיק פימי ב-11.41% ממניות החברה.

בשלב השני והמשמעותי יותר תשקיע פימי באל על 30 מיליון דולר תמורת 180 מיליון מניות, שיהוו לאחר הקצאתן כ-25.5% ממניות החברה. הקרן התנתה את השלב השני של ההסכם בכך שאל על תחתום עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש, בתנאים שיהיו מקובלים על הקרן. בסוף השלב השני, תשלוט פימי ב-35.6% ממניות חברת התעופה.

בנוסף, יוקצו לקרן גם שתי אופציות להשקעה של 20 מיליון דולר בסך הכל, כשאם תממשן תשלוט הקרן ב-49.1% ממניות אל על.

קרן פימי דורגה כקרן המובילה בארץ בדירוג שפורסם במגזין פורבס ישראל באוקטובר. קבוצת הקרנות שהקים ישי דוידי בשנת 1996, שעה שמעטים היו המשקיעים המוסדיים והפרטיים שידעו מה זה פרייבט אקוויטי, מנהלת כיום 2.1 מיליארד דולר ויש לה בקופה כמיליארד דולר פנויים להשקעה – לפני שימוש במכשירי מינוף. אין בנמצא קרן פרייבט אקוויטי ישראלית עם כיס עמוק כל כך.

מאז גייסה את הקרן הראשונה בהיקף של 140 מיליון דולר, מצליחה פימי לייצר תשואה גבוהה למשקיעים שלה. על פי הערכות בשוק, מציגה הקבוצה תשואה שנתית ממוצעת הקרובה ל-30%. הקרנות הראשונה והשנייה נהנו מתשואות פנומנליות, הקרנות השלישית והרביעית מציגות אמנם תשואה נמוכה יותר, אך הממוצע עדיין גבוה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן