Forbes Israel Logo

אל תנסו את זה בבית: כך התקפל האייפד החדש

מחשבי הלוח החדשים של אפל, אייפד פרו, רק הוכרזו לפני שבועות מספר וכבר תופסים כותרות. במבחן שערך לאחד מדגמי האייפד החדשים, הצליח הבוחן לכופף את המכשיר בקלות ואף לשבור אותו, ללא מאמץ חריג. הדבר מעלה תהיות בדבר עמידות המכשירים ותלונות של לקוחות בנושא כבר החלו להצטבר בפורומים שונים ברשת.

את הבחינה ערך זאק נלסון המתפעל את ערוץ היוטיוב JerryRigEverything. במסגרת סדרת בדיקות שעורך זאק למכשירים רבים, הוא בחן גם את עמידותו של אייפד פרו בפני שריטות מכלים שונים, הוא בדק מה קורה במפגש של המסך עם להבת אש גלויה וכאמור – עד כמה עמיד המכשיר להפעלת כוח סביר.

בעת ההשקה של האייפד פרו, התגאתה אפל בעיצובו הדק ובשוליו הנקיים של המכשיר, כמו גם בתמיכתו בחיבור המגנטי ל-Apple Pencil, אותו עט אלקטרוני שניתן לקנות כאביזר משלים לאייפד.

נלסון החל בבחינת העט של אפל, אותו הצליח לשבור בקלות יחסית לשני חלקים ומתוכם הוציא את תכולתו. כשהחליט לכופף את האייפד פרו הוא עשה זאת כשאחז בשני צידיו של המכשיר, אז התקפל המכשיר ונהרס. "מכשיר המגיע בגודל של דף נייר, מתקפל כמו דף נייר", סיכם נלסון.

מתקפל כמו דף נייר | צילום מסך מתוך יוטיוב

עם פרסום הסרטון, החלו לקוחות להתלונן בפורומים שונים ברשת כי גם הם חשו בעקמומיות מסויימת של המכשיר לאחר שימוש סביר. אחרים אף טענו שהמכשיר הגיע עם עקמומיות קלה בעת שהוציאו אותו מהקופסה בפעם הראשונה.

תגובתה של חברת אפל טרם פורסמה, אך אין ספק כי החברה אינה ממליצה להפעיל כוח נגדי משני צידיו של האייפד כפי שעשה נלסון. עם זאת, רבים הופתעו מהקלות היחסית בה התעקם המכשיר.

אין זו הפעם הראשונה שמכשיריה של אפל נכשלים במבחן הכיפוף. בשנת 2014 הגיעו לאפל דיווחים מכמה משתמשים שטענו שמכשירי האייפון 6 פלוס שברשותם התעקמו עת ששהו בכיס המכנס. אז מיהרה אפל להרגיע כי מדובר בכמות מזערית של מכשירים ואף פרסמה את בדיקות האיכות הקפדניות שעושה החברה לכל מכשיר כחלק מתהליך הייצור שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.