Forbes Israel Logo

אם אתה לא שם אתה לא קיים: איך להשתמש נכון ברשת 'לינקדאין' כדי להשיג עבודה חדשה?

הדרך לקבלת החלטות רכישה יומיומיות עוברת בימינו דרך הרשת החברתית. כמעט בכל החלטה אנו מתייעצים עם הרשת – מה אחרים חושבים או אומרים על מוצר זה או אחר? האם אדם שאנו מעריצים מתלהב ממוצר כלשהו? הביקורות הללו, שאותם אנו מקבלים מהרשת, הם הבסיס להחלטות שלנו.

אותו התהליך מתרחש גם בקבלת ההחלטה של מנהל להעסיק שכיר כלשהו. "הצרכן" במקרה הזה הוא המנהל והביקורת עליה הוא מבסס את החלטתו מגיעה מרשת 'לינקדאין' (Linkedin).

צילום: shutterstock

אחת מהפונקציות ברשת ה'לינקדאין' היא היכולת ליצור ולקבל המלצות מקולגות, מעסיקים לשעבר ומכרים, אשר יופיעו בפרופיל האישי שלנו ברשת. ההמלצות ב'לינקדאין' מספקות לכל השכירים את ההזדמנות המושלמת לחלוק עם המעסיקים הוכחה לכישרון שלהם – באמצעות צד שלישי.

כדי שלא תפספסו את ההזדמנות והפוטנציאל הרב הטמון בהמלצות רשת 'לינקדאין', הנה 4 עצות שיעזרו לכם להשיג המלצות רלוונטיות ויעילות שיקדמו אתכם במסלול לעבודה הבאה:

1. מצאו את העמוד ב'לינקדאין'  שבו מבקשים המלצות

זה אמנם נשמע מגוחך אך אם לא ביקשתם מעולם המלצה ב'לינקדאין' כנראה שאינכם יודעים איך להגיע לעמוד המדובר. ראשית לחצו עם העכבר על תמונת הפרופיל שלכם ובחרו בקטגוריית 'הגדרות ופרטיות', לאחר מכן בחרו ב'ניהול ההמלצות' ואז עברו אל 'בקש המלצות'.

2. בחרו את הממליצים בתבונה

המטרה שלכם היא לאסוף המלצות חזקות ומועילות, התומכות במותג המקצועי שלכם ובמיומנויות אותן אתם מעוניינים להדגיש. לכן, המצב האידאלי יהיה לפנות לאנשים שמכירים היטב את עבודותיכם ויכולים להעיד, בצורה אינטליגנטית, על היכולות שברשותכם אשר יהיו חשובות למעסיקים העתידיים.

3. יצירת קשר באמצעות הודעה אישית

הודעת ברירת המחדל שרשת 'לינקדאין' מספקת היא גנרית וחסרת אופי להפליא, לכן חשוב לשנות אותה ולהעניק לה נימה אישית – השתדלו לחלוק אם אותו אדם את השאיפות שלכם ואת הדרך שבה הוא או היא יכולים לסייע לכם בדרך להגשמתן. נסו לשלב בהודעה אילו כישורים שלכם רצוי להדגיש ואפילו הנחו אותם בכתיבת ההמלצה ובקשו מהם לציין אירועים או חוויות ספציפיות שיאירו את היכולות שלכם באור חיובי.
זכרו להיות אדיבים ואסירי תודה, כמו כן בסוף ההודעה עודדו את אותו אדם ליידע אתכם במידה ותוכלו להחזיר לו באותו מטבע בעתיד.

4. אל תבקשו המלצה מעשרה אנשים בבת אחת

המנהלים יוכלו לדעת אם יום אחד החלטתם לבקש ממחצית הרשת שלכם ב'לינקדאין' המלצות – לפי תאריך החותם שמגיע עם ההמלצה. ככל שההמלצות יראו אמינות יותר כך הן ישרתו אתכם טוב יותר- המלצות שמגיעות באופן אורגני לאורך הקריירה ולא כתוצאה משוחד או 'חימוש' נקודתי יעבירו תמונה חיובית יותר למנהל אודותכם ויגדילו את סיכויי ההעסקה שלכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן