Forbes Israel Logo

“אם ישו ומריה היו חיים היום – הפלסטינים היו עושים בהם לינץ′”

מבוכה באירלנד: סטטוס שעלה בעמוד הרשמי של שגרירות ישראל בדאבלין, בירת אירלנד, עורר את חמתם של גולשים רבים. מדובר בסטטוס אשר נכתב תחת שמו של מנהל הדף (Israel in Ireland) ולא בסטטוס שכתב אחד הגולשים.

"מחשבה לחג המולד:", נכתב בסטטוס, "אם ישו ומריה היו חיים היום, הם היו, כיהודים ללא אבטחה, ככל הנראה מסיימים את חייהם בלינץ' בבית לחם בידי פלסטינים עוינים… רק מחשבה…".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הססטוס הבעייתי | צילום מסך

"נראה שישראל מנסה להצדיק את הכיבוש ואת הברוטליות כלפי אזרחים חפים מפשע תוך ניסיון לזכות בתמיכתם של הנוצרים", נכתב באחת התגובות. "זאת באמצעות נרטיב שקרי לחלוטין, לא מוסרי, מעליב, ראוי לגנאי לגמרי ודו פרצופי. במקום לשלוח מסר של שלום לחג המולד נראה שישראל מכתימה תקופה זו של השנה בטענה שכל הפלסטינים הם אויבים עוינים. הגזענות שלכם לא תעבוד באירלנד, אז תוותרו!".

מנהלי העמוד מיהרו בכל אופן להסיר את הסטטוס, שלא ברור עדיין בידי מי נכתב. במקומו עלה סטטוס מתנצל: "לכל המעוניין: תמונה של ישו ומריה עם הערת גנאי אודות הפלסטינים התפרסמה ללא הסכמתו של מנהל העמוד. הסרנו את הפוסט באופן מיידי. אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע".

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, מסר בתגובה: "להבנתנו, היו פניות לשגרירות בעקבות העלאת הפוסט, והם מיד התנצלו והורידו אותו. זהו כמובן הדבר הנכון לעשות, ומבחינתנו הסיפור הסתיים. כמובן שנערוך בדיקה פנימית כדי לברר כיצד הועלה פוסט מסוג זה, אבל זה כאמור עניין פנימי, כדי לודא שדבר כזה לא יחזור על עצמו. פייסבוק הוא ערוץ מאד לא פורמלי ובמהותו לא דיפלומטי, ולכן נהוג להעלות בו התבטאויות לא פורמליות. עם זאת, ברור שכאשר מישהו מרגיש נפגע, יש להתנצל ולהוריד את הפוסט הבעייתי, והשגרירות נהגה נכון כאשר עשתה זאת".

קצין העיתונות של שגרירות ישראל באירלנד, דרק הופלין, מסר כי הדף הורד באופן זמני לצורך תחזוקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.