Forbes Israel Logo

“אם נראה המשך של ההרחבה הכמותית – הדולר עשוי להיחלש”

"על רקע מיעוט פרסומים כלכליים, אנו עדים להתייצבות ולתיקון מסוים של הדולר, והדבר מתבטא גם בעצירה של הדולר-שקל", כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "מבחינת רמות מפתח, עלייה מעל רמת 3.67 תסלול את הדרך עד לרמה העגולה של 3.70 ו-3.71".

ב-FXCM מוסיפים כי "לאחר התנועה החדה של הדולר-שקל בשבוע שעבר, אנו עדים השבוע להאטה מתבקשת במומנטום כלפי מעלה, כאשר הצמד מתייצב כעת מתחת לרמת המפתח של 3.66 שקלים. הירידה בתנודתיות בזירת המט"ח המקומית מקבילה להתייצבות במסחר העולמי במט"ח. העלייה החדה של הדולר המקומי התרחשה בשבוע שעבר במקביל לפריצה של הדולר בשוקי העולם".


צילום: רויטרס

מבחינת רמות מפתח, אומרים ב-FXCM כי עלייה מעל רמת 3.67 תסלול את הדרך עד לרמה העגולה של 3.70 ו-3.71. "עלייה מעל 3.71 תאותת על התרחבות התיקון של הדולר-שקל כלפי מעלה", טוענים בחברה.

היום צפוי יושב ראש הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, לשאת דברים בפני הקונגרס. "בשבועות האחרונים מתרבים הסימנים כי הבנק הפדרלי מגבש מתווה לצמצום ההרחבה הכמותית", מספרים ב-FXCM. "אפילו מפי בכירים בבנק אנחנו שומעים הצהרות מפורשות המדברות על כך, ונראה שהבנק מתחיל להרגיל את השוק הפיננסי לרעיון. דבריו היום של ברננקי, ופרסום הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק בהמשך הערב, עשויים להשפיע על הציפיות של השוק. אמש שמענו שני בכירים בבנק תומכים בהמשך ההרחבה הכמותית, ואם נראה את המשך הקו הזה היום הדולר עשוי להיחלש, גם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.