Forbes Israel Logo

אמצעים לפיזור הפגנות לא יעזרו כאן: מעל 2000 תקיפות סייבר ביום מאיימות על משחקי המונדיאל

במקביל לחגיגת השערים וההפתעות אשר מספק גביע העולם בכדורגל הנערך בברזיל, לא מעט גורמים נלחמים בכדי לנצל את תשומת הלב התקשורתית המופנית למדינה בימים אלו. רבים מתושבי המדינה מוחים כבר חודשים ארוכים על "בזבוז הכספים", לדבריהם, בידי הממשלה – ויוצאים להפגנות ענק כנגד ההשקעה האדירה בבניית התשתיות לטובת הטורניר על חשבון ההשקעה בתושבי המדינה העניים.

כמעט מדי יום נערכות הפגנות במקומות שונים ברחבי ברזיל – כשלרוב מתוכננות ההפגנות בערים אשר מארחות את המשחקים ובשעות סמוכות למשחקים המרכזיים ביותר. הפגנות אלו, אשר זוכות לתשומת לב מרבית של המשטרה המקומית, כבר זכו לכמה כותרות בכל התקשורת ברחבי העולם, והעלו (גם אם באופן חלקי) למודעות לפחות את עצם קיומן של הבעיות השונות במדינה.

אך לאחרונה נראה כי ההפגנות וניסיונות הפגיעה בקיום התקין של המשחקים כבר אינן נחלת הרחובות באופן בלעדי: יותר ויותר הפגנות ופעולות מחאה עוברות מהעולם הממשי לזה הוירטואלי, שעה שמתקפות סייבר מתרחשות בכל רגע נתון כנגד אתרים ושירותים הקשורים להנהלת הטורניר ולממשלת ברזיל.

עם ההפגנות הברזילאים מתודדים (נכון לכרגע). ועם מתקפות הסייבר? | צילום: רויטרס

על פי דו"ח חדש אשר פרסמה חברת אבטחת המידע האיטלקית "טייגר סקיוריטי" מספר התקיפות בטורניר הנוכחי שובר שיאים – ומציג אתגר עצום בפני החברה, אשר אמונה (לצד חברות נוספות) על ההגנה האינטרנטית של האתרים השונים הדרושים לקיומו התקין של הטורניר. מספר התקיפות עולה באופן רצוף מאז חודש אפריל האחרון, ובימים שחלפו מאז נפתח הטורניר עומד מספרן על מעל 2000 בכל יום. מרבית ההתקפות מוגדרות "קלות", במסגרתן גולשים מרחבי העולם "מציפים" את האתרים השונים במטרה להפיל את השרתים, אך כמה מתקפות נחשבות מתוחכמות יותר – במסגרתן מנסים האקרים מחרבי העולם לפרוץ לאתרים המשמשים את המארגנים למכירת כרטיסים, לניהול הזמנות, או לאיסוף מידע – כמו גם לאתרים חיוניים לקיום שגרת חיים בערים המרכזיות דוגמת מחשבי מערכת התחבורה, אתר המשטרה ועוד. עד כה טרם הצליחו לפרוץ לאחד האתרים החשובים – אך מספר המתקפות ממשיך לעלות מדי יום, ואיתו עולה גם רף האתגר של החברות המאבטחות.

אחת המתקפות המוצלחות אשר העלתה לא מעט חששות בקרב כותבי הדו"ח כללה פריצה לתיבות הדואר האלקטרוני של אלפי עובדים בחברות התפעול השונות של המשחקים, במסגרתה הצליחו הפורצים לאסוף פרטי מידע אישיים ומזהים על רבים מהעובדים. באמצעות פרטים אלו, חוששים בחברה, ייתכן ויוכלו הפורצים להמשיך ולפרוץ לאתרים ממשלתיים נוספים – ולגרום לפגיעה משמעותית בקיום התקין של המשחקים.

אך למרות החששות הכבדים, הדו"ח מעלה כי מרביתן המוחלט של התקיפות אינן מגיעות מתחומי ברזיל, ונראה כי אינן קשורות כלל להפגנות התושבים במדינה עצמה. עיקר המתקפות מגיעות ממדינות כמו טורקיה, מקסיקו, ארה"ב והודו – ונראה כי מטרתן היא פשוט השגת יוקרה בקרב קהילת הפשע המקוון העולמית, ולא מחאה נקודתית או הזדהות עם תושבי המדינה העניים.

בממשלת ברזיל בהחלט התכוננו למצב הנוכחי, וממש כמו הפריסה המשטרתית העצומה ברחובות הערים (אשר לפחות בינתיים שומרת על שקט יחסי), שכרה גם את שירותיהן של חברות בינלאומיות שונות להגנה על אתרי האינטרנט החיוניים לניהול הטורניר ולקיום המשחקים באופן חלק ומהנה. נכון לרגע זה, נראה כי החברות השונות מתמודדות עם האתגר בהצלחה – אך ביחד עם מספרן ההולך וגובר של ההתקפות, כאמור, עולה גם רף החששות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן