Forbes Israel Logo

“אנחנו משפרים את הקליטה; איפה הייתה התקלה הגדולה? לא אצלנו”

"זה לא מקרי שרוצים לעבור אלינו. אנחנו מובילים גם את מדדי שירות הלקוחות" – כך אומר לאתר פורבס מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום, אשר הובילה את דירוג גיוס המתניידים גם בחודש פברואר, עם כ-10,000 מתניידים.

נתוני ההתניידות שפורסמו השבוע מגיעים כשברקע מפרסמות חברות הסלולר הוותיקות את דוחותיהן לסיכום 2012, מהם עולה תמונה של שוק "מדמם", ששולי הרווח בו נחתכים משמעותית. התחרות בסלולר אמנם הביאה לצניחת המחירים, אך גם לצניחה ברווחי החברות. סלקום חשפה אתמול כי ההכנסות החודשיות למשתמש ירדו מ-106 שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-87.5 שקל ברבעון האחרון של 2012. הסיבה המרכזית לכך היא התוכניות ללא הגבלה שנכנסו לתוקף.

למרות שהנתונים מלמדים על האטה בקצב הנטישה של החברות הוותיקות, אומר גולן שימשיך לפעול כדי לפתות לקוחות לעזוב אותן: "אנחנו מוסיפים בכל שבוע עוד אנטנות כדי שהאיכות שלנו תהיה טובה יותר", הוא אומר בתגובה לטענות על בעיות קליטה ברשת. "אם תראה לאיזו חברת סלולר היתה תקלה גדולה לפני חודש, אלה לא היינו אנחנו".

על פי גולן, בקרוב מתכננת החברה להוסיף אפשרות להשתמש בכרטיס SIM שלה בטלפונים קבועים ברכב, אופציה שלא הייתה קיימת עד היום, וכן לאפשר שימוש בהוראת קבע בנקאית לתשלום החשבון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לכולם יש מסר שיווקי דומה", אומר גולן, "אבל אנחנו היחידים שהמחיר שלנו הוא שקוף ולא נשנה את החבילות שלנו באמצע. נמשיך לעבוד כל הזמן כדי להוסיף ולתת יותר לצרכן שכבר הוכיח שהוא לא פראייר".


מיכאל גולן | צילום: חן חממה

בהתייחס לטענות על האטה בקצב ההתניידות, אומר גולן כי "בנוסף למספר הגבוה של אלה שמתניידים אלינו, יש גם עוד 30% עד 40% שלוקחים אצלנו מספרי טלפון חדשים. עברנו את רף 200 אלף הלקוחות תוך 10 חודשים, הישג חסר תקדים אם נשווה זאת באופן יחסי לגודל של השוק". לדבריו, "עוד רבים מחכים שההסכמים שלהם יסתיימו כדי לעבור אלינו".

לא בכדי מרכזת גולן טלקום מאמצים בגיוס לקוחות. כדי לקבל את הערבות שהפקידה במשרד התקשורת, בסך 360 מיליון שקל, צריכה החברה להגיע לרף מינימלי של 7% משוק הסלולר עד שנת 2016. גולן בטוח כי החברה תעמוד ביעד: "עד 2016 אין לי שום ספק שנעמוד על לפחות 7% מהשוק, כפי שהתחייבנו. אפילו בתחנה הראשונה שלנו ב-2013 נקבל חלק משמעותי מהערבויות שהפקדנו". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.