Forbes Israel Logo

אנליסטים: "החלטת פייסבוק לשים דגש על פרסום בסלולר השתלמה"

לאחר שדווחה על תוצאות הרבעון הרביעי, תהיינה כל העיניים נשואות לראות האם יכולה פייסבוק להמשיך במגמת הרווח משוק המובייל, או אם היה זה רק אירוע חד פעמי.

"ההכנסות שהגיעו משוק המובייל (סלולר וטאבלטים) כולו היוו 14% מהכנסות הפרסום של פייסבוק, סימן מבשר טובות לקראת העתיד", אמר אנליסט קרדיט סוויס, סטפן ג'ו. ג'ו מאמין ההכנסות כתוצאה משוק המובייל לא באו על חשבון ההכנסות מהמחשב האישי, בעיקר בשל Exchange facebook, פלטפורמת המודעות שלה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"שוק המובייל עשוי לסחרר את התעשייה כולה, כפי הראתה גוגל בתוצאותיה מוקדם יותר החודש. אם זה אכן יקרה, תיתכן שוב הפתעה עצומה בהכנסות כתוצאה ממנו", אמר אנליסט ג'יי.פי מורגן, דאג אנמות'.

"הבדיקות שלנו מצביעות על משוב חיובי מהמפרסמים לשיעורי הקליקים (CTR) ולגבי קבלת החזרים על השקעתם", הוסיף אנמות'. הוא המשיך כי ההכנסות כתוצאה משוק המובייל גדלו ברבעון הרביעי פי 5 לעומת ההכנסות המקבילות במחשב האישי, ופי 3 ברבעון השלישי.

בלבד פרסום, הראתה פייסבוק סימנים אחרים של דרכים ליצירת הכנסות, כחלק מדרישת בעלי המניות המעוניינים בצמיחה נוספת. פייסבוק הציגה ברבעון האחרון את האפשרות לשלוח מתנות למשתמשים אחרים, לאירועים מיוחדים, או סתם כך. אנמות' מאמין שלמתנות לא תהיינה השפעה משמעותית בטווח הקרוב, משום שהאפשרות קיימת כרגע רק בשוק האמריקאי, אבל לאורך זמן הן יכולות להיות ענקיות.

"אם 10% מהמשתמשים בארה"ב ירכשו מתנות בעלות של 20 דולר 4 פעמים בשנה בשנת 2013, אנו מעריכים כי זה יהיה שווה כמעט 100 מיליון דולר בהכנסות לפייסבוק", כתב.

הפרופיל של צוקרברג בסלולר | צילום: רויטרס

אמש, לקראת סיום עונת הדוחות בוול סטריט, הגיע כאמור תורה של הרשת החברתית לפרסם את ביצועיה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2012. הרווח של פייסבוק ירד ב-68% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2011, אך ההכנסות עלו על ציפיות האנליסטים. עם זאת, המשקיעים לא התלהבו מהדוחות, והמניה ירדה ב-5% לאחר הסגירה.

פייסבוק רשמה ברבעון הרביעי של 2012 הכנסות של 1.59 מיליארד דולר, טוב יותר מציפיות האנליסטים להכנסות של 1.51 מיליארד דולר, ועלייה של 41% ביחס להכנסות של 1.1 מיליארד דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

למרות השיפור בשורת ההכנסות, בשורה התחתונה איכזבה הרשת החברתית כאשר רשמה רווח נקי של 64 מיליון דולר או 3 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 205 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה – ירידה של 68%, ונמוך משמעותית מציפיות האנליסטים, שחזו כי הרווח של החברה יהיה 15 סנט למניה.

נקודה אפשרית לאופטימיות בתוצאות החברה היא העלייה הגדולה בהכנסות פייסבוק מפרסום. הרשת החברתית, אשר שידרגה את אמצעי הפרסום שלה בחודשים האחרונים, ושמה דגש רב יותר על פרסום סלולרי, רשמה עלייה של 41% בהכנסות מפרסום ל-1.33 מיליארד דולר, כאשר הפרסום הסלולרי ייצג 23% מן ההכנסות הללו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.