Forbes Israel Logo

אנליסט בכיר מאשר: אפל תשיק את האייפון 5 ב-12 בספטמבר

הסוד הגדול נחשף? תמונות שדלפו לאתר היפני iLab כנראה עונות על השאלה הגדולה בקרב חובבי אפל: כיצד ייראה אייפון 5. כעת, אישר אנליסט בחברת המחקר ג'פריס כי אפל מתכננת אירוע השקה גדול ב-12 בספטמבר, וכי המכשיר אמור לצאת לשווקים ב-21 באותו החודש.

מה שמעניק לתמונות הללו אמינות גבוהה יותר מן התמונות האחרות שהועלו עד כה לרשת והציגו לכאורה את המכשיר הבא של אפל, הוא ש-iLab היא מתקנת מורשית של ענקית המחשבים, ויש לה גישה לכל שרשרת האספקה של אפל, ואת הרצון להיערך ולהכין עצמה לדגמים הבאים של החברה.

אייפון 5? | צילום: מתוך אתר iLab

בהנחה שהתמונות הללו מראות יחידה שלמה, כפי שמתואר, מחלקים אמיתיים של אפל, המכשיר מעט מאכזב. אמנם קשה להתחרות עם הדמיון הפרוע של מעריצי אפל וההשערות שעפו ברשת, אבל העיצוב של הדגם שמרני מאוד. נראה שמדובר בשיפור ביחס לאייפון 4S, ושיש למכשיר מסך גבוה יותר כפי ששוער, אך היכן גורם ה"וואו"?

התמונות הללו צצו בדיוק כאשר אפל עומדת בבית המשפט ומנסה לטעון כי סמסונג הפרה פטנטים שלה. אולם סמסונג לא השיגה את מעמדה הדומיננטי בשוק באמצעות העתקה מאחרים. החברה פשוט עוקפת את אפל בחדשנות עיצובית. אז למרות שאפל נמצאת במצב בטוח כרגע, בידיעה שיש דרישה גבוהה מאוד לדור הבא מתוצרתה, הגישה הבטוחה שבה היא נוקטת לפי העיצוב הזה עלולה לגרום לה להחמיץ את ההזדמנות לקחת בחזרה את ההשראה העיצובית מהמובילות כיום – סמסונג, גוגל ואפילו מיקרוסופט המושמצת. והעיצוב הזה, אם התמונות אכן חושפות את הדור הבא של האייפון, לא ישיג את המטרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.