Forbes Israel Logo

אסון הנפט: הקנס של BP הופחת ב-3.5 מיליארד דולר

חברת הנפט הבריטית בריטיש פטרוליום (BP) תשלם קנס מופחת ב-3.5 מיליארד דולר על מעורבותה באסון הנפט במפרץ מקסיקו, כך קבע בית המשפט האמריקאי. השופטים החליטו כי החברה הצליחה לאסוף 810 אלף חביות נפט מאזור האסון וכי אין להכלילם בכל טעינה עתידית לעונש של החברה. 

החלטת השופטים מגיעה ימים ספורים לפני תחילתה של תביעה אזרחית נגד BP שהדיון בה צפוי להיפתח ב-25 בפברואר בניו אורלינס. לטענת שופט בית המשפט המחוזי, כמות הנפט שנאספה מיד לאחר הפיצוץ מעולם לא הגיעה למי הים ולא הייתה חלק מהנפט שגרם לאסון האקולוגי באזור.

לטענת חברת BP, "על פי חוק המים הנקיים אנו מחוייבים לשלם קנסות רק על נפט שפגע באיכות מי הים ולכן אין להחשיב את החביות שאספנו בחישובם". 

אסון הנפט במפרץ מקסיקו | צילום: רויטרס

גובה הקנס המקסימלי שיכולה BP לקבל הוא 4,300 דולר על כל חבית נפט שנשפכה לים. משמעות הדבר כי אם תמצא החברה אשמה היא עלולה לשלם קנס של עד 21 מיליארד דולר, בחישוב של כ-4.9 מיליארד חביות נפט שדלפו לים. בזכות פסיקת בית המשפט המחוזי, הופחת כעת העונש המירבי של החברה ב-900 מיליון דולר ל-5.4 מיליארד דולר בלבד. 

אסון הנפט שאירע ב-2010 באזור מפרץ מקסיקו נחשב לאסון האקולוגי הגדול ביותר בהיסטוריה. מדובר בדליפת נפט כתוצאה מפיצוץ שאירע בעת התפרצות באר נפט תת ימית הנמצאת כ-64 ק"מ מחופי לואיזיאנה, ארה"ב. במהלך הפיצוץ נהרגו 11 מהקודחים ונפצעו 17 נוספים. כתם הנפט כיסה שטח פנים של 24,000 קילומטרים רבועים ומדענים טוענים כי קיימת גם כמות גדולה של נפט בעומק הים אשר לא נראית לעין מפני השטח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן