Forbes Israel Logo

אסיה ננעלה בעליות; טוקיו התחזקה ב-0.6%

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בעליות על רקע המגמה החיובית אמש בוול סטריט ופרסום נתוני הצמיחה בסין ברבעון השני של 2013 מוקדם יותר אתמול.

בורסת שנחאי התחזקה ב-0.3%, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.6%, בורסת סיאול ירדה ב-0.5% ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.1%.

אתמול ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בעליות קלות: מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1%, S&P 500 טיפס ב-0.1% ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.2%.  

צילום: רויטרס

אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לססטיסטיקה בסין נתונים לפיהם התמ"ג המקומי צמח ברבעון השני ב-7.5%, והגיע למרכז הערכות האנליסטים. ההודעה מאשרת את ההנחה שהצמיחה בסין נמצאת בהאטה, אך ניתוח פורבס מעלה כי היא לא מציגה את הנפילה במלואה. 

חברת ההשקעות סיקינג אלפא סבורה שמדובר בצמיחה של 6.7%, אך גם ההערכה הזו עשויה להיות אופטימית מדי. למעשה, גורמים רבים, בהם מחנק האשראי ביוני, הנפילה ביצוא במאי וביוני והעדות להתכווצות במגזר הייצור במהלך הרבעון האחרון – מעידים כולם כי הצמיחה בסין הייתה נמוכה בהרבה מהנתונים הרשמיים שנחשפו.

במגזין ניירות הערך הרשמי בסין נכתב במאמר המערכת, שהתפרסם בעמוד הראשון, כי שיעורי צמיחה כלכליים רבעוניים של מתחת ל-7% לא ישפיעו על המטרה ארוכת הטווח של סין שהיא התאמה מבנית.

"אם זה נכון שהצמיחה נעה סביב 7%, זה מפחית באופן משמעותי את הסיכויים שבייג'ינג אפילו תנוע בכיוון תמיכה בכלכלה, וזוהי חדשה שלילית לשוק", אמר הבוקר לרויטרס קאו קסופנג, אנליסט ב-Huaxi.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.