Forbes Israel Logo

אספרסו קלאב תובעת את אספרסו מור – "מייצרת קפסולות מזויפות"

חברת אספרסו קלאב הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 2.5 מיליון שקל נגד אספרסו מור ונגד מנהליה גיל אובניש ושלום אובניש

חברת אספרסו קלאב הגישה אמש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד אספרסו מור ונגד מנהלה גיל אובניש ואביו. מהתביעה עולה כי החברה קיבלה תלונות מצרכנים על נזקים שנגרמו למכונות הקפה שלהם, עקב שימוש בקפסולות מזויפות שיוצרו ושווקו על ידי אספרסו מור, תוך הטעיית הצרכנים לחשוב כי מדובר בקפסולות מקוריות של אספרסו קלאב.

בתביעה טוענת אספרסו קלאב, המשווקת קפסולות קפה ומכונות אספרסו, כי היא איתרה העתקה והפרות בוטות של סימני המסחר שלה באריזות של אספרסו מור, בהן קפסולות מזויפות למעשה, מתוצרת ואיכות שאינן ידועות, כך עולה מהתביעה. אספרסו קלאב, המיוצגת על ידי עוה"ד יוסי מרקוביץ', נתניאל אגו ואסף טננבאום ממשרד "פרל כהן צדק לצר ברץ", מסבירה בתביעה כי הקפסולות שלה הן פיתוח וייצור ייחודי שנעשה עבורה ולא ניתן לרוכש אותן אלא באמצעות נציגיה המורשים. האריזות המטעות גורמת לצרכן לסבור בטעות כי מדובר בקפסולות קפה של אספרסו קלאב בעוד שהדבר אינו כך, נטען בתביעה. 

בנוסף, נטען בתביעה, מפרה אספרסו מור ברגל גסה את זכויות התובעת בסימני המסחר שלה, בכך שהיא מוכרת קפסולות שאינן קפסולות אספרסו קלאב, ושכלל אינן תואמות את סוג מכונות הקפה בשימוש של אספרסו קלאב. אספרסו קלאב תבקש מבית המשפט פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל וסעד זמני של איסוף המוצרים המזויפים.

הטעיה מכוונת

מכתב התביעה עולה כי בעוד שאספרסו מור מציגה את הקפסולות שהיא מוכרת כקפה איכותי, בכמות זהה לקפסולות אספרסו קלאב, בפועל, מדובר בקפסולות קפה מאיכות שאינה ברורה, כאשר כל קפסולה מכילה פחות גרמים ממה שכוללת הקפסולה המקורית של התובעת. כמו כן, קפסולות הקפה המטעות מיוצרות בשיטת ייצור עלומה, הן אינן מתאימות למכונות המשווקות על ידי אספרסו קלאב והן עשויות, במידה גבוהה של ודאות, לגרום לנזקים למכונות אלו. בכך, נטען, מטעה אספרסו מור את הצרכנים ואף גורמת להם נזק.

מהתביעה עולה כי אצל אספרסו קלאב הצטברו תלונות צרכנים בדבר נזקים שנגרמו למכונות קפה עקב שימוש בקפסולות מזויפות ששווקו על ידי אספרסו מור, בעיקר תלונות בגין קפסולות שנתקעו במכונה, הרס מנקר הקפסולה וסתימות במכונות הקפה, אספרסו קלאב מוסיפה כי אספרסו מור מודעת היטב לתלונות הצרכנים.

 "הנה כי כן, אין מדובר בהעתקה או זיוף בתום לב או באופן 'מקרי' כביכול של אלמנט כזה או אחר בעיצוב האריזה, כי אם העתקה שיטתית, מתוחכמת, מתוכננת, ערמומית ומכוונת – צעד אחר צעד, מוטיב אחר מוטיב – של מראה האריזה בכללותו, ושל סימן המסחר המקורי עצמו – העתקה אשר נעשתה בזדון ולתכלית אחת ויחידה, והיא: לחקות את עיצוב האריזה המקורי של המבקשת, להעתיק את סימן המסחר של המבקשת ולהיבנות על ידי כך מן המוניטין הרב שרכשה היא".

אספרסו קלאב מבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצוי כספי, המוערך בשלב זה ב-2.5 מיליון שקל, וכן להורות לאספרסו מור להימנע מלשווק, להפיץ, למכור ולפרסם כל מוצר שקשור לאספרסו קלאב, באופן המפר את זכויותיה ולאסוף לאלתר את כל המוצרים המזויפים מהשוק.

מאספרסו מור נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות המשפטיות שהעלתה אספרסו קלאב, ואין ספק כי הן יידחו בבית המשפט. זו אינה הפעם הראשונה שאספרסו קלאב מנסה לפגוע בשמה הטוב של אספרסו מור באמצעות תביעות קנטרניות וחסרות שחר".

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.