חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אפל הודיעה רשמית: רכשנו את ביטס תמורת 3 מיליארד דולר

לאחר שבועות של שמועות, אפל הודיעה לבסוף שרכשה את חברת האוזניות ביטס תמורת 3 מיליארד דולר, מתוכם 2.6 מיליארד במזומן ועוד 400 אלף במניות. כחלק מהעסקה יצטרפו הראפר ד"ר רדה וג'ימי יובין – מקימיה של ביטס, לשורות אפל.

"מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, ותופסת מקום מיוחד בליבנו באפל", אמר מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, טים קוק. "זו הסיבה שאנחנו ממשיכים להשקיע במוזיקה ומאחדים את הצוותים הבלתי רגילים האלה, כך שנוכל להמשיך וליצור את מוצרי ושירותי המוזיקה החדשניים ביותר בעולם".

העסקה היא הגדולה ביותר של אפל אי פעם. יחד עם זאת, 3 מיליארד דולר הם רק שבריר קטן מרזרבות המזומן של החברה העומדות על 150 מיליארד דולר. מכירותיה השנתיות של ביטס עומדות על 2 מיליארד דולר – שוב, שבריר מתוך מכירותיה של אפל שעמדו על כ-171 מיליארד דולר בשנה החולפת.


ד"ר דרה. עובד חדש באפל | צילום: רויטרס

"תמיד ידעתי בליבי שמקומה של ביטס הוא עם אפל", אמר יובין. "הרעיון שעמד מאחורי הקמת החברה היה בהשראת היכולת הבלתי ניתנת לתחרות של אפל, לחבר בין מוזיקה וטכנולוגיה. המחויבות העמוקה של אפל לחובבי המוזיקה, לאמנים, כותבי השירים ותעשיית המוזיקה, היא דבר מיוחד".

תמורת 3 מיליארד הדולר תקבל אפל גם את ביטס מיוזיק, חברת הבת המעניקה שירותי סטרימינג של מוזיקה למנויים. למעשה, ההצהרה של אפל על הרכישה ציינה אותה עוד לפני חברת האם המייצרת אוזניות. בעוד פרשנים רבים תהו מדוע אפל לא מקימה שירות סטרימינג של מוזיקה משל עצמה באיי-טיונס, קוק ככל הנראה מאמין שבאמצעות העסקה יוכל לצמצם מהר יותר את הפער מ-Spotify ואחרים.

"ההוספה של ביטס תהפוך את צוות המוזיקה שלנו לטוב אפילו עוד יותר, מרדיו חינמי באיי-טיונס ועד שירות מנויים ברמה עולמית של שירותי מוזיקה באמצעות ביטס", הוסיף סגן נשיא אפל, אדי קיו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן