Forbes Israel Logo

אפל: "היינו בשוק כשסמסונג התחילה לשווק את מכשירי הגלקסי"

חברת אפל הייתה "המומה למדיי" כשיצרנית הטלפונים סמסונג החלה לשווק את הסמרטפונים מדגם גלקסי ב-2010, כך העיד בורקס טקסלר – מנהל אסטרטגיית רישוי הפטנטים של אפל בבית המשפט המחוזי בסן-חוזה, קליפורניה, בסוף השבוע האחרון. "הם היו שותפים נאמנים שלנו", אמר טקסלר.

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס המנוח וסמנכ"ל התפעול טים קוק הגיבו אז ביצירת קשר עם סמסונג ודרישתם להיפגש בנדון. טקסלר עצמו לא נכח בפגישה, אך הכין פרזנטציה שפרשֹה את ההתנגדויות של אפל לטלפון החדש של סמסונג תחת הכותרת "השימוש של סמסונג בפטנטים של אפל בסמרטפונים".

"פירטנו זאת בעמודים הבאים, שבאמת דיברו על אלמנטים בממשק למשתמש שהיו זהים עד רמת האריזה", אמר טקסלר מול התנגדויות מצד הצוות המשפטי של סמסונג. 

אפל מעניקה לעיתים רישוי על פטנטים שלה לחברות אחרות, אך פטנטים של ממשק המשתמש הם רגישים במיוחד, והחברה הקליפורנית לא מוכנה להעניק רישוי שימוש לרכוש אינטלקטואלי זה המוצרים המתחרים עם ההיצע שלה, התעקש טקסלר.

העדות של טקסלר חתמה יום ארוך של עדויות מומחים, אשר טענו כי סמסונג הפרה כמה פטנטים עיצוביים של אפל. עורכי הדין של סמסונג יציגו את עדיהם במהלך השבוע הקרוב; אפל תובעת מסמסונג בתיק 2.5 מיליארד דולר דמי נזיקין, בין יתר התביעות. סמסונג מצידה הגישה תביעה נגדית. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.