Forbes Israel Logo

אפל הכתה את התחזיות והודיע על פיצול מנייתה ביחס של 1:7

אפל דיווחה הלילה לאחר תום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות, וכמו פייסבוק הכתה גם היא את תחזיות האנליסטים. החברה דווחה על רווח נקי למניה של 11.62 דולר לעומת תחזית ל-10.2 דולר בלבד. כמו כן רשמה אפל גידול בהכנסותיה שהסתכמו ב-45.65 מיליארד דולר לעומת 43.45 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד ו-43.6 מיליארד ברבעון הקודם.

אפל מכרה ברבעון החולף, 43.7 מיליון מכשירי אייפון ועקפה את התחזית שדברה על כ-38 מיליון מכשירים. לעומת זאת מכרה החברה רק 16.35 אייפדים, פחות מהצפי ל-19.4 מיליון ו-16% פחות מהרבעון המקביל אשתקד.


אפל. הגידול במכירות האייפונים חיפה על הירידה במכירות האייפדים | צילום: רויטרס

אך החדשות המעניינות ביותר היו הכרזתה של אפל על פיצול מניות ביחס של 1:7 החל מה-9 ביוני. הפיצול לא ישנה את ערך המניה – 7 מניות בערך של 75 דולר שוות בדיוק כמו מנייה אחת של 525 דולר, אך תהפוך את מנית אפל לזמינה יותר עבור משקיעים בודדים שאינם יכולים לגייס מאות דולרים עבור מניה אחת. יחד עם זאת, הטיעון הזה מאבד מעט מאמינותו בהתחשב בדיווחים המתפרסמים מדי פעם כי מנית אפל היא בין המניות הנסחרות ביותר.

הפעם האחרונה בה פיצלה אפל את מנייתה היתה ב-2005, אז הוחלט על פיצול ביחס של 1:2, אך אפל הייתה חברה שונה לחלוטין באותה תקופה, טרום הופעת מוצר הדגל שלה, האייפון. מאז, למרות שהמנייה הגיע לפסגות חדשות, החברה סירבה לפצלה.

לא הייתה זו רק התנגדותו של סטיב ג'ובס בערוב ימיו, אלא גם של טים קוק שבמפגש השנתי של החברה ב-2012 אמר כי פיצול לא עוזר בכלום לבעלי המניות, אשר לוחצים על החברה להחזיר אליהם יותר מהונה.

קרל אייקן פרסם ציוץ בטוויטר בו הוא הביע סיפוק רב מתוצאותיה של אפל, אך גם הביע את מה שרבים מהמשקיעים מצפים לו ודחק בחברה להציג שוב את רוח החידוש שהייתה כה מזוהה עמה בתקופתו של ג'ובס. מניית החברה קפצה ב-2.8% במהלך המסחר המאוחר לאחר שחרור הדוחות, כעת נותר לראות, כיצד ישפיע המהלך על המניה לאורך זמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן