חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אפל השיקה את האייפד מיני: שוקל חצי מהאייפד ובעל מסך 7.9 אינץ'

עוד השקה של אפל הסתיימה לה: החברה הציגה הערב לראשונה את מכשיר המיני אייפד, קטן יותר, דק יותר וזול יותר מהאייפד הרגיל. "מדובר בתוספת מדהימה למשפחת האייפדים שיצרנו", אמר מנהל השיווק של החברה, פיל שילר, שעלה להציג את האייפד מיני במקום המנכ"ל, טים קוק.

האייפד החדש יהיה בעל מסך של 7.9 אינץ', לעומת 9.7 אינץ' של אייפד 2. הוא 7.2 מילימטר וישקול כחצי מהאייפד הרגיל, "הוא דק כמו עפרון", אמר שילר. המכשיר יגיע בשני צבעים – שחור ולבן ויהיה בעל מסך ברזלוציה של 1,024X768. מדובר באותה רזולוציה של האייפד הרגיל כך שמתכנתי האפליקציה לא יצטרכו להוציא גרסא מיוחדת למיני אייפד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"המכשיר יהיה מעולה לקריאת אי-מיילים או לקריאת ספרים", אמר שילר והוסיף עקיצה למתחרות: "חברות אחרות ניסו לעשות טאבלטים יותר קטנים מאייפד ונכשלו". שילר השווה כמו כן את המיני אייפד לטאבלטים של המתחרים הנמצאים על אותו סדר גודל של מסך וטען כי שטח הקריאה באייפד מיני גדול יותר ב-35% משום שאין שום כפתורים ולחצנים.

משפחת האייפד והמחירים – מנהל השיווק, פיל שילר | צילום מסך

המעבד של המיני אייפד יהיה בעל שתי ליבות A5 עם מערכת Face Time HD, ומצלמה עם 5 מיליון פיקסלים. המחיר של המיני אייפד יהיה גבוה במעט ממה שצפו אנליסטים בארצות הברית כשגרסת ה-16G תעלה 329 דולר, גרסת ה-32G תעלה 429 דולר ואילו גרסת ה-64G תגיע ל-512 דולר.

מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין כי החברה מכרה את האייפד ה-100 מיליון לפני כשבועיים, וכי מחשבי אייפד אחראים היום על יותר מ-90% מתנועת האינטרנט ממחשבי טאבלט.

לפני כן הכריזה אפל גם על גרסה מחודשת לאייפד שלה – "אייפד דור ארבע". מחירו של המכשיר החדש יהיה 500 דולר ל-16 ג'יגה, מחיר זהה לדגם הקודם. האייפד החדש של החברה יגיע עם התקן סלולרי מהדור הרביעי בטכנולוגיית LTE המהירה, מעבד A6X במהירות גבוהה יותר וסוללה שמחזיקה 10 שעות. האייפד מהדור הרביעי יתחיל להימכר ב-2 בנובמבר ועדיין לא ברור מתי יגיע לישראל.

אפל הציגה כמו כן, מספר מחשבי מקינטוש חדשים לקראת עונת החגים בארצות הברית. בין החידושים הציגה החברה גרסה חדשה של MackBook pro עם מסך בגודל 13 אינץ', מחשב מיני-מקינטוש ומחשב איימק חדש ודק במחיר התחלתי של 1,299 דולר למסך בגודל 21.5 אינץ'.

"מוקדם יותר השנה אמרנו לכם שתראו חדשנות מדהימה, ואני חושב שעמדנו בהבטחה", אמר קוק שחזר לבמה והחל לפרט על ההצלחות של התפוח הגדול במהלך השנה האחרונה. נראה כי אפל אכן סיפקה את המצופה ממנה, "אנחנו מקווים שתאהבו את המוצרים האלו כמו שאנחנו אהבנו ליצור אותם", סיים קוק.

בתוך כך, מיקרוסופט מחזירה מלחמה ומתכננת להשען על התנופה של המיני האייפד. החברה תקיים ביום חמישי את אירוע ההשקה של חלונות 8 והטאבלט שלה Surface, כשהערכות הן שהמחיר יהיה זהה לטאבלט של אפל מתוך הכוונה להתחרות איתו ולא לספק חלופה זולה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן