Forbes Israel Logo

אפל השיקה את האייפון 5S; האייפון המוזל, 5C, יעלה החל מ-99 דולר

אפל הציגה הערב לראווה לעולם היישר מקמפוס החברה בקופרטינו את האייפון החדש, S5, לצד דגם מוזל, ה-5C. באותה הזדמנות חשפה ענקית הטכנולוגיה גם את מועד השקת מערכת ההפעלה iOS 7, אשר נחשפה לפני יותר מחודשיים: 18 בספטמבר, אז תהיה המערכת זמינה להורדה לכולם ובחינם.

תחילה עלה לבמה המנכ"ל טים קוק "אנחנו שמחים להראות לכם כמה דברים שאנחנו ממש גאים בהם", אמר ועדכן כי יותר מ-20 מיליון איש הגישו בקשה לכרטיס לפסטיבל אייטונז. "אנחנו ממשיכים להתרחב מחוץ לארה"ב", התייחס קוק לחנות החדשה בסטנפורד ולפופולאריות שלה, "אני מציע לכם לקפוץ ולבקר שם בסוף האירוע היום". קוק הודיע כי בחודש הבא תשיק החברה את מכשיר ה-iOS ה-700 מיליון.

קרייג פדריג'י, האחראי בחברה על המערכת, מנה את החידושים המוכרים ב-iOS 7 שכבר זכינו לראות לפני שלושה חודשים: מסך נעילה, מרכז התראות, חיפוש משופר, עדכון לסירי ורינגטונים חדשים ששולבו במערכת ההפעלה החדשה. עוד התייחס פדריג'י לאפשרות לראות את התמונות באופן כרונולוגי על בסיס חודש או אפילו שנה, התמקד בתמונות ובממשק החדש של אפליקציית התמונות ב-iOS 7, ואף דיבר על iTunes Radio: "זו הדרך הטובה ביותר לחוות מוזיקה". לאחר מכן עידכן כי iOS 7 תהיה זמינה להורדה לכולם בחינם החל מ-18 בספטמבר.

פיל שילר, סגן הנשיא לענייני שיווק, הציג את האייפון המוזל, 5C: "הוא בנוי על המבנה של האייפון 5, אבל עם עיצוב חדש וצבעוני: ירוק, צהוב, כחול, ורוד ולבן. הם נראים מצויין עם iOS7. הגב והצדדים עשויים מיחידה אחת. מבפנים מדובר במבנה שונה לחלוטין".


צילום: רויטרס

המסך יהיה בגודל "4 (כמו האייפון 5) רטינה, מעבד A6, מצלמת 8 מגה פיקסל אחורית, מצלמה קדמית חדשה באיכות HD שיודעת להתמודד טוב יותר עם תאורה נמוכה, תומך ביותר תקנים מסוג LTE, קישוריות WiFi ובלוטות' 4.0. המחיר תחת חוזה לשנתיים בארה"ב: 99 דולר לדגם ה-16GB ו-199 דולר לדגם ה-32GB. ישנם גם קייסים חדשים, והמחיר יעמוד על 29 דולר ליחידה.

לאחר מכן חשף שילר את האייפון 5S, המגיע בשלושה צבעים: שחור, כסוף ומוזהב. "האייפון 5S מציג שיפור משמעותי בביצועים", טען. הוא מגיע עם מעבד A7 חדש, 64 ביט, הראשון מסוגו: "אני לא חושב שהמתחרים שלנו אפילו חושבים על זה עדיין", אמר. מערכת ההפעלה iOS 7 תדע להשתמש במעבד החדש ובביצועי ה-64 ביט.

שילר התייחס לביצועים המרשימים של כוח העיבוד החדש שיהיה מהיר פי 2 מזה הקודם גם ברמה הגרפית (מהיר פי 40 מהאייפון המקורי – הראשון). הוא טען שהדבר יאפשר לייצר משחקים מתקדמים הרבה יותר. לאחר מכן עבר לשלב ההדגמה והציג משחקים שרצים על המכשיר החדש כדי להפגין את יכולות העיבוד המתקדמות.

שילר התייחס לשבב נוסף ששולב באייפון ומכונה M7. מדובר במעיין מעבד תנועה: שילוב של גיירוסקופ, אקסלורמטר ומצפן דיגיטלי, אידיאלי לאפליקציות ספורט. שילר התייחס לשיתוף פעולה נוסף עם נייק ולאפליקציה שמכונה Nike + Move שתעשה שימוש ב-GPS וב-M7 כדי לעקוב אחרי הפעילות הגופנית שלכם.

זמן הסוללה של האייפון החדש יעמוד על 10 שעות דיבור ו-250 שעות המתנה, 10 שעות גלישה ב-LTE, ו-40 שעות נגינה של מוזיקה. המצלמה החדשה כוללת שיפור בעדשות עם פוקוס משופר, ו-iOS 7 תוכננה למצות את היכולות של המצלמה הזו. היא אמורה לדעת לקחת את התמונה המוצלחת ביותר מתוך סדרת תמונות ויש גם פלאש חדש אותו כינה שילר "True Tone": מדובר בטכניקה שיכולה להבליט צבעים ולייצר תאורה טובה לתמונות איכותיות יותר. שילר הציג שתי תמונות כדי להראות את ההבדלים והם בהחלט ניכרים. במכשיר יש גם מנגנון ייצוב דיגיטלי שמונע מתמונות להמרח גם כשזזים מעט.

לאחר מכן עברו באפל לקילר פיצ'ר של האייפון 5S – מנגנון האבטחה הביומטרי החדש.
"קוד מספרים נחשב לדרך הפופולרית ביותר לנעול מכשירי סמארטפון, אבל הרבה אנשים מוצאים את המנגנון הזה מסורבל ולא ידידותי במיוחד. כמחצית מבעלי הסמארטפונים לא מתקינים מנגנון אבטחה רק בגלל זה ולמעשה כדאי מאוד שכן יתקינו מנגנון אבטחה כלשהו", אמר שילר והציג את ה-Touch ID, מנגנון אבטחה שיודע לקרוא טביעת אצבע.

מדובר בחיישן מזערי באיכות של 500ppi ואשר מוצב ישירות בכפתור הבית במכשיר. טבעת מתכת שמקיפה את כפתור הבית תאפשר לעשות בו שימוש. כעת ניתן יהיה לאשר רכישות באייטונז באמצעות ה-Touch ID אבל לא רק.

המנגנון מצלם את האצבע באיכות מאוד גבוהה ויודע לנתח את התמונה של טביעת האצבע ולערוך השוואה. מדובר בפרטים קטנטנים שהעין האנושים לא באמת יכולה להבחין בהם. הנתונים לא ישמרו בשרתי אפל ולא באף מקום אחר.

המחיר תחת חוזה: 16GB תמורת 199 דולר, 32GB תמורת 299 דולר, 64GB תמורת 399 דולר. ויש גם נרתיקים חדשים שמחירם 49 דולר. האייפון 4S ישאר בליין האייפונים ויוצע תחת חוזה בחינם רק בתצורת ה-8GB.

האייפון 5C יהיה זמין למכירה מוקדמת כבר מ-13 בספטמבר וליין האייפונים החדש כולו (גם ה-5S) יהיו זמינים לרכישה החל מ-20 בספטמבר בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה, יפן, סינגפור, סין ובריטניה. החל מחודש דצמבר יושק הליין החדש של האייפונים ביותר מ-100 מדינות (וישראל ככל הנראה בינהן).

קוק סיכם את האירוע והתייחס לליין האייפונים החדש ול-iOS 7, הציג סרטון פרסומת חדש והודה לצוותים שעבדו על פיתוח המוצרים החדשים. "לפני שנסיים אני רוצה לחזור רגע למוזיקה. אנחנו מאוד אוהבים מוזיקה ואוהבים לחגוג עם אמנים מצויינים", אמר לפני שלבמה עלה הזמר אלביס קוסטלו.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

Paypal משיקה את Beacon: מכשיר שיאפשר לשלם מבלי לגשת לקופה

הכירו את הישראליות המשתתפות ב-TechCrunch Disrupt

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.