Forbes Israel Logo

אפל חוזרת בה מההחלטה לנטוש את המדרוג הסביבתי

ביום שישי האחרון, אפל התחרטה על ההחלטה להסיר את מוצרי משירות דירוג סביבתי, לאחר תגובה חריפה מצד הרוכשים  – כולל עיריית סן פרנסיסקו, אשר הזהירה כי לא תרכוש יותר מחשבים ומוצרים אחרים מן החברה. המשמעות: מקים, אייפדים וגאדג'טים אחרים של החברה יחזרו להופיע ברשימה המתפרסמת ע"י חברת EPEAT (ר"ת של "כלי הערכה סביבתי למוצרים חשמליים") – פרוטוקול מדרוג לאשרור אלקטרוניקה 'ירוקה', שאפל עצמה סייעה לעצב.

"לאחרונה הבנו מלקוחות נאמנים רבים שהתאכזבו לגלות כי הסרנו את מוצרנו ממערכת המדרוג של EPEAT", כתב בוב מנספילד, סגן-נשיא אפל להנדסת חומרה, במכתב ללקוחות שפורסם באתר החברה במהלך סוף השבוע האחרון. "אני מכיר בכך שמדובר בטעות. החל מהיום, כל מוצרי אפל הרלוונטיים חוזרים לדירוג".

 חוזרים. לוגו אפל ניבט מבעד טיפות גשם | צילום: רויטרס

"חשוב לדעת שמחויבותנו  להגנה על הסביבה מעולם לא השתנתה, וגם היום היא חזקה כמו מאז ומתמיד", הוסיף מנספילד. "אפל מפיקה את המוצרים האחראיים היותר מבחינה סביבתית בתעשייה שלנו. למעשה, צוותי ההנדסה שלנו הזיעו רבות לאורך השנים בכדי להפוך את מוצרנו ליותר ידידותיים לסביבה, והרבה מההתקדמות שלנו נעשתה בתחומים שעדיין אינם נמדדים ע"י EPEAT". 

אפל לא הסגירה לאורך הפרשה מדוע החליטה מלכתחילה לעזוב את המדרוג, אך מקורות מעריכים כי הדבר קשור לסוללות הבלתי-ניתנות להסרה – ועל בלתי-ניתנות למחזור – שלה, בגרסאות האחרונות של הלפטופים והאייפדים שלה. מלאני נאטר, מנהלת המחלקה הסביבתית של סן פרנסיסקו, שיבחה את שינוי החלטתה של אפל ביום שישי:

מחויבת. תצוגה של אפליקציה אקולוגית ע"ג האייפון של אפל | צילום: רויטרס

"המחלקה הסביבתית של סן פרנסיסקו שבעת רצון לגלות כי אפל מצטרפת חזרה לEPEAT", אמרה בהודעה רשמית. "השתתפותה המתמשכת של אפל בתוכנית המדרוג היא עקבית במחויבותם ארוכת הטווח לסדרנות סביבתית. סטנדרטים עצמאיים, תוויות אקולוגיות ורישומים דוגמת EPEAT הם כלים מכריעים לווידוא יושרתם הסביבתית של מוצרים כלפי הצרכנים".

הצעד הגיע יממה לאחר שגרינפיס הוציאו דוח שתקף את אפל על כי לא הלכה רחוק מספיק בסיפוק מרכזי הנתונים העצומים שלה באנרגיה מתחדשת, במקום להסתמך על חשמל שריפת-פחם עבור שירותי הענן שלה. אפל מצידה טוענת כי היא בתהליכים מתקדמים לייצר איי-קלאוד נטול פחם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.