Forbes Israel Logo
ייצור. אפל. פוקסקון. צילום: shutterstock
ייצור. אפל. פוקסקון. צילום: shutterstock

ברקע המתיחות בין ארה"ב לסין: ייצור מוצריה של אפל יתבצע בווייטנאם

החברה שייצרה עד כה את האייפדים והמקבוקים עבור אפל עשתה זאת ב-12 מפעלים שונים בסין. על פי הדיווחים היא התבקשה להעביר חלק מקווי הייצור לווייטנאם

היצרנית הטיוואנית פוקסקון, המייצרת מוצרי אלקטרוניקה עבור אפל, קיבלה השבוע רישיון מממשלת וייטנאם להקמת מפעל של 270 מיליון דולר לייצור מחשבים ניידים וטאבלטים במדינה, זאת ברקע המתיחות בין ארה"ב לסין.

המפעל החדש, אשר ייפתח על ידי חברת בת של פוקסקון, ימוקם במחוז הכפרי באק ג'יאנג בסמיכות להאנוי, ויוכל לייצר שמונה מיליון יחידות מדי שנה, על פי אתר ממשלת וייטנאם.

12 מפעלים בסין

פוקסקון, שהוקמה על ידי המיליארדר הטיוואני טרי גו, פועלת בווייטנאם מאז 2007 ובמפעל המקומי הושקעו בסך הכל 1.5 מיליארד דולר. הממשלה מתכננת כי יצרנית האלקטרוניקה תשקיע עוד 700 מיליון דולר במפעל, ותעסיק השנה 10,000 עובדים מקומיים בווייטנאם.

מייסד פוקסקון, טרי גו. צילום: shutterstock
מייסד פוקסקון, טרי גו. צילום: shutterstock

חברת פוקסקון מייצרת בסין את רוב מכלול מכשירי האייפד והמקבוק עבור אפל, שם היא מפעילה 12 מפעלים בתשע ערים, אך מעבירה חלק מעבודותיה לווייטנאם על פי בקשתה של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, כך דיווחה רויטרס.

תלות הדוקה

חברת פוקסקון מספקת מוצרי אלקטרוניקה מוגמרים ממפעליה בסין לארצות הברית, כשהשוק הגדול ביותר שלה הוא אפל.

המתיחות המסחרית בין ארה"ב לסין גרמה לחברות לבצע את הייצור הרחק מסין, שם ארה"ב הטילה מכסים.

"מלחמת הסחר באמת תפסה אותם לא מוכנים מכיוון שהם היו תלויים כל כך בסין", אומר רג'יב ביזוואז, מנכ"ל וכלכלן ראשי באסיה-פסיפיק בחברת המחקר IHS Markit.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן