Forbes Israel Logo

אפל מסכמת שנה: כ-20 מיליארד אפליקציות הורדו ב-2012

אחרי שסמסונג פרסמה אמש כי במהלך הרבעון הרביעי היא עמדה על קצב מכירות של 500 מכשירים בדקה, מגיעה תורה של אפל לסכם את שנת 2012, ולפחות בגזרת חנות האפליקציות שלה, החברה יכולה להיות מעודדת: כחצי מהאפליקציות שהורדו על ידי משתמשים מאז שהחנות הושקה נרשמו בשנת 2012 בלבד כאשר בחברה מייחסים את הנתון לשילובו של המיני אייפד בקו המוצרים של החברה.

החברה עידכנה אתמול בבלוג הרשמי שברשותה כ-500 מיליון משתמשים אקטיביים המורידים אפליקציות מחנות החברה וציינה כי בחודש דצמבר שברה את שיא ההורדות כאשר נרשמו 2 מיליארד הורדות.

"זו הייתה שנה מדהימה למפתחי האפליקציות עבור ה-iOS," אמר אדי קיו, סגן הנשיא הבכיר של אפל האחראי על תוכנות האינטרנט והשירותים. "המפתחים עשו 7 מליארד דולר ב-App Store, ואנו ממשיכים להשקיע ולקדם את העשייה שלהם עם המערכת האקולוגית הטובה ביותר, כך שהם יכולים ליצור את היישומים החדשניים ביותר בעולם".

טים קוק והאפליקציות | צילום: רויטרס

נתון ההורדות אינו כולל הורדות מחדש ועדכונים. חנות האפליקציות של אפל מציעה יותר מ-775 אלף אפליקציות ופעילה ב-155 מדינות ברחבי העולם. ברבעון המקביל שנה שעברה אפל דיווחה על כ-20 מיליארד הורדות והערכות הן שהנתונים החדשים יקפיצו גם את שורת הרווח הסופי של החברה שצפויה לפרסם בקרוב את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי.

בתוך כך, מנכ"ל אפל, טים קוק, הגיע אתמול לסין לביקור שני בתוך פחות משנה במה שנראה אולי להצהרת כוונות להמשך החדירה לשוק הסיני שמהווה כ-15% מהכנסות השנתיות של החברה. בשנה האחרונה אפל צמחה במהירות גדולה בסין ופתחה במדינה שורה של חנויות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.