Forbes Israel Logo

אפל רוכשת את Cue של דניאל גרוס תמורת כ-40 מיליון דולר

זוכרים את דניאל גרוס, ילד הפלא של תעשיית הסטארטאפים הישראלית, אשר התקבל בגיל 19 לתוכנית הסטארטאפים של Y-Combinator? בזמנו, הוא הקים את חברת הסטארטאפ Greplin יחד עם רובי ווקר (Robbie Walker) אשר בהמשך הדרך גייסה כ-4.7 מיליון דולרים, עברה מיתוג מחדש ונקראה Cue. לפי הודעה מפתיעה שפורסמה אתמול באתר האינטרנט של החברה, Cue הודיעה למשתמשיה על סגירתו של השירות, אך יותר מאוחר התברר כי לא אחרת מאשר חברת אפל רכשה את השירות תמורת סכום המוערך בכ-40 מיליון דולרים.

הסיפור אופטימי כבר מתחילתו: דניאל גרוס, רק בן 19 וכמו כל ילד רגיל נמצא בשלב סוף לימודי התיכון שלו ולקראת השירות הצבאי. בין לבין, הוא הגיש בקשה להתקבל לתכנית היזמים של Y-Combinator ולהפתעתו גם זומן לריאיונות הקבלה. לאחר שנסע לסן פרנסיסקו בכדי התראיין בפני אנשי Y-Combinator, חזר לארץ לאחר שהאחרונים לא אהבו את הרעיון שהציג.

זמן קצר לאחר שחזר ארצה קיבל גרוס טלפון מסן פרנסיסקו: "אנחנו רוצים אותך כאן בחזרה" ונסע לתקופה של שלושה חודשים, במהלכם ניסה להקים חברת סטארטאפ.
משהו בכימיה הקבוצתית לא התחבר כמו שצריך, והקבוצה התפרקה 48 שעות לפני יום הדמו הגדול של Y-Combinator. לאחר התייעצות עם פול גרהאם (Paul Graham), אחד ממייסדי Y-Combinator, במהלכה גרהאם ייעץ לו לחפש רעיון עבור משהו שהוא רוצה לעשות ולא משהו שאנשים אחרים צריכים, גרוס הצליח להרים פרנזטציה זריזה על Greplin ולהציג אותה במסגרת ה-Demo Day ביחד עם רובי ווקר.

במהלך התוכנית, גרוס צריך היה לחזור לישראל על-מנת להתגייס לצה"ל ולאחר שלא הצליח להגיע לסיכום עם מערכת הבטחון, הוא אינו יכול לחזור כעת לישראל כי במידה ויעשה זאת, ייעצר גרוס על-ידי המשטרה הצבאית.


צילום: רויטרס

השרות של גרפלין, אשר שמו שונה ל-Cue במהלך מיתוג מחדש שנעשה ביוני 2012 איפשר למשתמשים למצוא את כל המידע שלהם ברשתות החברתיות במקום אחד ומרוכז. גרפלין שאבה מידע ממספר רשתות חברתיות במקביל, כגון טוויטר, פייסבוק, ג'ימייל, גוגל דרייב, דרופבוקס, Evernot ושירותי ענן נוספים. לאחר הסנכרון, Cue נתנה למשתמשים גישה אל המידע ולחפש בו, כאשר הסנכרון התבצע מול כל הרשתות החברתיות במקביל כל מספר דקות.

לפני מיתוגה מחדש, דיווחה החברה כי השלימה סבב גיוס ראשון בגובה 4.7 מיליון דולרים ממשקיעים כמו קרן ההון סיכון סקויה קפיטל, Sv Angel, Lerer Ventures, לצד אנג'לים כגון Bret Taylor, Paul Buchheit, Joshua Kushner ומשקיעים פרטיים נוספים, זאת לקראת היציאה משלב הבטא, ההשקה הרשמית ופתיחת ההרשמה לכולם. השירות של Cue היה זמין למשתמשים דרך אתר האינטרנט ודרך אפליקציית ה-iOS הייעודית.

היום השאירה החברה הודעה באתר האינטרנט שלה שמבשר על סגירת השירות. שם נכתב: "אנו מעריכים את התמיכה של המשתמשים שלנו, אשר סייעו ל-Cue לגדול בשנים האחרונות. עם זאת, שירות Cue אינו זמין יותר. בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו, הנתונים והמידע האישי שלכם לא יישמרו או יועברו, אלא נמחקו לצמיתות". מי מכם שנרשם לשירות, ירצה בוודאי לדעת כי משתמשי Premium אשר נרשמו דרך אתר האינטרנט של החברה יקבלו החזר יחסי, כאשר משתמשי ה-Premium שנרשמו דרך אפליקציית ה-iOS יוכלו לקבל החזר דרך iTunes.

לאחר מכן כי אפל רכשה את החברה בכדי להתמודד עם חלק מהפונקציונליות הפנומנאלית של Google Now, ובכאן מגיע הסוף הטוב לסיפור הפכפך למדי. אפל הגיבה ל-TechCrunch: "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות מפעם לפעם, ובאופן כללי אינה מדברת עם התקשורת על הכוונות או התוכניות העתידיות של החברה".

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

פייסבוק בונה עיירה חדשה לעובדיה; מפנק או מסוכן?

גט טקסי ממתגת את עצמה מחדש: הכירו את Gett

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.