חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אפל שוקלת להתנתק מאינטל ולייצר את מעבדי המק בעצמה

אפל בודקת אפשרות להתנתק משיתוף הפעולה עם אינטל, שמייצרת כיום את מעבדי מחשב המק ולהשתמש ברכיבים הנמצאים כיום באייפון ובאייפד, כך על פי דיווחים של בלומברג. "אם מנכ"ל אפל, טים קוק, רוצה להציע לצרכנים ב-2017 חווית שימוש נוחה ואחידה בלפטופים, באייפונים, אייפדים וטלוויזיות, יהיה לו קל יותר לעשות זאת אם כל המכשירים יתמכו באותה ארכיטקטורה מערכתית", אומר אחד המקורות לעיתון.

אפל משתמשת מאז 2005 במעבדים של אינטל למחשבי המק ועל אף הפרסומים לא סביר כי הדבר ישתנה בשנים הקרובות. על פי הדיווח, אנשים המקורבים למחלקת המחקר של אפל טוענים כי המפתחים בחברה מאמינים כי השבב המשמש כיום למכשיריים הניידים של החברה חזק מספיק בכדי להפעיל גם את המחשבים הניידים והנייחים. מעבר לשבבים המיוצרים בידי אפל הוא בלתי נמנע, טוענים המקורבים, מאחר והשוני בין מחשב לבין סמארטפון הולך ומצטמצם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עבור אפל, נראה כי מדובר במהלך מתבקש – החברה ששאפה תמיד לאחד בין כל ממשקי התוכנה מבקשת עתה לשלוט ברכיבי החומרה השונים של מוצריה. זאת, אם אכן מסוגלת החברה לעצב ולפתח מעבדים מסוג זה; מדובר בתהליך ארוך ומורכב, שגם אם אכן ייצא לפועל יימשך על מספר שנים.

יתנתקו מאינטל? צילום: רויטרס

מייקרוספט שיצאה ממש לאחרונה עם מערכת ההפעלה החדשה- ווינדוס 8 עשתה צעד בכיוון והוכיחה בעיצוב הממשק כי היא רואה עתיד זהה למחשב, לטאבלט ולנייד. המערכת החדשה שונה לחלוטין ממערכות ההפעלה הקודמות, ועתה אופן השימוש במחשב עולה בקנה אחד עם השימוש בו במכשירים האחרים.

אם שינוי שכזה אכן ייצא לפועל ואפל תעבור למתכונת בה היא מייצרת בעצמה יהיה זה שינוי דרמטי ומכה כואבת עבור אינטל – יצרנית המעבדים הגדולה בעולם – שנכשלה להשיג דריסת רגל בשוק הניידים ונכון להיום נותרה מחוצה לו. יתרה מכך, מהלך כזה של אפל עשוי להוביל חברות אחרות ללכת בעקבותיה. "אפל קובעת טרנדים, וברגע שהיא תפתח מעבדים משלה חברות רבות אחרות ירצו ללכת בדרך דומה", אומר לבלומברג סרגיס מושל, אנליסט בחברת Gartner.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן