Forbes Israel Logo

אפריקה ישראל עברה להפסד של 73 מיליון שקל

ההפסד המיוחס לבעלים של אפריקה ישראל הסתכם ברבעון הראשון של 2013 בכ-73 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה היום החברה. ההון המיוחס לבעלים של החברה הסתכם בכ-3.6 מיליארד שקל (24.4 שקל למניה).

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם בכ-128 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-126 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות התעשייה הסתכם בכ-35 מיליון שקל לעומת רווח של כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 14%. הקיטון נובע מתחום הפלדה בישראל, עקב ירידה בכמויות הנמכרות, וכן מתחום הקרמיקה בו נרשם גידול בהוצאות מכירה ושיווק כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות והרחבת חנויות קיימות אשר טרם הניבו הכנסה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אפריקה ישראל ממשיכה ביישום האסטרטגיה העסקית השמה דגש על פיתוח פרויקטים נבחרים לצד המשך טיפוח פעילויות מצליחות", התייחס מנכ"ל אפריקה ישראל, אברהם נובוגרוצקי (נובו), לדוחות. "אנו מאמינים שמהלכים אלה יניבו את פירות ההשקעה בשנים הקרובות ויהוו את מנועי הצמיחה ותזרים המזומנים העתידי של הקבוצה בכלל ושל אפריקה ישראל בפרט".

אריאל ירוזולימסקי

"החברה ממשיכה לפעול ללא הרף לביסוס איתנותה הפיננסית ומעודדת מכך שהמהלכים בהם נקטה זוכים להיענות ציבור המשקיעים", המשיך נובוגרוצקי. "אנו רואים בהצלחת מהלכים אלה עדות לאמון המשקיעים ובעל השליטה, מר לב לבייב, באפריקה ישראל ובעתידה העסקי".

ההפסד מחברות כלולות הסתכם בכ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (עלייה של 73%). ההון המיוחס לבעלים של החברה הסתכם בכ-3.581 מיליארד שקל, לעומת כ-3.768 מיליארד שקל ברבעון הקודם לו.

במהלך הרבעון נרשמה עליה של כמיליארד שקל בהיקף הנדל"ן להשקעה. העלייה נובעת בעיקר מאיחוד לראשונה של פרויקט אוזרקובסקיה 3 עם רכישת השליטה. העלייה קוזזה בחלקה עקב החלשות הדולר והיורו ביחס לשקל במהלך התקופה בסך כולל של כ-438 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.