Forbes Israel Logo

אפשרויות בלתי מוגבלות: המהגרים העשירים ביותר בארה"ב

כשהיה בן 16, עזב יאן קום ביחד עם אמו את מולדתם אוקראינה והיגרו לארה"ב. הם התגוררו בדירה קטנה בקליפורניה, ונעזרו ברשויות המקומיות לתשלום שכר הדירה. אמו עבדה כשמרטפית, ויאן הצעיר עבר כמנקה רצפות בחנות מכולת מקומית. כשאמו חלתה במחלת הסרטן, דמי הביטוח שקיבלה היו גורם הפרנסה העיקרי שלהם.

כשהיה בבית הספר התיכון, לימד קום את עצמו תחומים שונים במדעי המחשב. לבסוף, הצליח לקבל עבודה במעבדות ענקית האינטרנט "יאהו" כמהנדס. 9 שנים לאחר מכן, הילד האוקראיני שהיגר ל"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" החל לחשוב בגדול, והקים חברה קטנה לשירות הודעות בין מכשירים סלולריים, "וואטסאפ". בחודש פברואר האחרון, רכשה פייסבוק את החברה עבור 19 מיליארד דולר. קום עצמו מחזיק כיום בהון המוערך ב-7.6 מיליארד דולר.

בזכות הונו האדיר, קום נכלל השנה לראשונה ברשימת 400 האנשים העשירים ביותר בארה"ב. הוא אחד מ-43 מיליארדרים אשר נכללים ברשימה השנה, אשר אינם נולדו כאזרחים אמריקנים – אלא היגרו אליה במהלך חייהם והצליחו לזכות ב"פרס הגדול". לצד מהגרים אחרים, הוא מגלם את החלום האמריקאי במיטבו, לאחר שהגיע למדינה כמעט חסר כל – וכיום זכה להיכנס לרשימה היוקרתית והאקסקלוסיבית של מגזין פורבס.

43 המהגרים-מיליארדרים הגיעו מ-23 מדינות ומכל יבשת בעולם (למעט אנטרקטיקה). הודו היא המדינה היחידה אשר שלחה 4 נציגים לרשימה, ואחריה מספר מצומצם של מדינות אשר שלחו 3 נציגים – לרבות ישראל (אליה מתווספות סין, הונגריה, רוסיה וטאיוון). הנציגים הישראלים ברשימה הם המיליארדר יצחק פרלמוטר, אשר הונו מוערך ב-3.5 מיליארד דולר, והאחים אלק וטום גורס אשר נולדו בנצרת, היגרו לארה"ב ומאז לא מזוהים כלל עם ישראל. הונם נאמד ב-2.1 ו-3 מיליארד דולר, בהתאמה.

צילום: shutterstock

המיליארדר חיים סבן אמנם מזוהה מאוד עם ישראל, אך ברשימה היוקרתית הוא נספר דווקא כמהגר ממצרים, שם נולד. סיפור מרגש נוסף אשר מככב ברשימה הוא זה של המיליארדר ג'ון קאפור, אשר הגיע לארה"ב מהודו בזכות מלגת לימודים בה זכה. קאפור היה הראשון ממשפחות אשר רכש השכלה גבוהה, והוא הפך בשנה החולפת למיליארדר לאחר שמניות חברת התרופות שהקים זינקו. כמוהו וכמו קום, ניתן למצוא שמות נוספים אשר הגיעו לארה"ב בצעירותם חסרי כל, וזכו לאותן "אפשרויות בלתי מוגבלות" להן פיללו הוריהם. כיום, כאמור, שווים כולם למעלה מ-1.55 מיליארד דולר, ההון המינמלי הדרוש בכדי להיכלל ברשימה היוקרתית.

אז מי הוא המהגר העשיר ביותר בארה"ב, לאיזה מקום בדירוג הגיע יאן קום, ומי משלימים את הדירוג היוקרתי? כל התשובות והפנים של "התגשמות החלום האמריקאי" ממתינים בגלריה.

כל הצילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.