Forbes Israel Logo

אפשר גם מהבית: 7 סיבות מדוע המשרד הופך פחות ופחות רלוונטי

עד לפני עשור המשרד היה הכרחי לחלוטין לעבודה. שם נפגשנו, ראינו את חברינו לעבודה ופשוט ביצענו את העבודה. אבל האם אנו במאת זקוקים למשרד פיזי היום? טכנולוגיות הרשת מאפשרות לנו פשוט "להתחבר לעבודה" וכל מה שנחוץ הוא חיבור לאינטרנט. כיום, יותר ויותר אנשים עובדים מבתי קפה, או אפילו מהבית ללא צורך להגיע אל המרכז הפיזי של מקום העבודה.

הנה 7 סיבות המסבירות בקצרה מדוע התלות במשרד כבר אינה גדולה כפי שהייתה בעבר:

הטכנולוגיות הדרושות כבר כאן
היום, כל שעלינו לעשות כדי להתחבר לעבודה הוא להשיג חיבור זמין לאינטרנט. באמצעות האינטרנט אנו יכולים לתקשר עם עמיתים לעבודה, להגיע לכל האינפורמציה הדרושה, לקבל עדכונים, לבצע פגישות וירטואליות ולייצר חומרים כמו מסמכים ומצגות. יתר על כן, צורת עבודה כזו מאפשרת עבודה גם תוך כדי תנועה, באמצעות מכשירים ניידים.

דור חדש של עובדים
בני דור שנות ה-2000 צפויים להוות את רוב כוח העבודה בארצות הברית עד 2020. מדובר בדור שרגיל "להיות מחובר", שגדל עם פלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר וגוגל, ורגיל לתקשר באמצעותן ולהשתמש בהן. זה חלק מחיי היום יום שלו. וחברות צריכות להתאים עצמן לזה.

למה לעמוד בפקקים אם אפשר לעבוד מהמיטה? | צילום: שאטרסטוק

מקום עבודה נעים יותר
אם הייתם שואלים אדם, כנראה שהיה משיב כי הוא מעדיף לעבוד מהבית ולא מהמשרד. לסביבת העבודה שלנו יש השפעה רבה על האופן בו אנו מתייחסים לעבודה. נכון שכיום משרדים רבים מציעים תנאים נוחים ואווירה נעימה, אך חברות שרוצות לשמור על עובדים כישרוניים, חייבות להציע גם סביבת עבודה גמישה עבור עובדיהן ולאפשר להם עבודה גם מחוץ למשרד.

חסכון בכסף
חברות מוציאות סכומי כסף גדולים על השכרה או החזקת מבני משרדים. מעבר להוצאה על המבנים, הן גם נאלצות לשלם על ציוד רב, אינטרנט, ושאר הוצאות הכרוכות בתפעול המשרדים. הדבר תלוי בגודל החברה, אך פוטנציאל החיסכון יכול להגיע עד מיליוני דולרים בשנה.

חיסכון בזמן
הנסיעות אל ומהעבודה הן בעיה רצינית במדינות רבות, כמו גם בארץ. בארצות הברית למשל יותר מחצי מיליון עובדים נוסעים בכל יום כ-80 קילומטרים במשך כשעה וחצי אל העבודה ובחזרה, ויותר מ-10 מיליון עובדים נוסעים כשעה. אלה הם פרקי זמן שאינם רחוקים מאלה שאנו בישראל מבלים על הכבישים מידי יום ומצטברים לכדי 10-15 שעות שבועיות של נהיגה- כמעט משרה חלקית שאנו מבלים ברכב. הנסיעות לעבודה, במונחים של זמן ודלק מהוות בזבוז שנתי עצום.
מעבר לכך, נסיעות לעבודה הן אחד הגורמים העיקריים ללחץ ועצבים. מחקר שנערך לפני מספר שנים באוניברסיטת אומה בשוודיה, מצא כי הסיכוי לגירושים אצל זוגות בהם אחד מבני הזוג נוסע לעבודה במשך 45 דקות או יותר, עולה ב-40%.

מידת הפרודוקטיביות
על אף כי באופן אינטואיטיבי, נדמה כי עבודה מהבית מעודדת עצלות, מחקרים רבים טוענים כי דווקא עבודה מהבית יעילה יותר מעבודה במשרד. לפי ניתוח של חברת גלובל וורקפלייס, כ-600 מיליארד דולר מתבזבזים בכל שנה ברצות הברית על הפרעות במהלך העבודה המשרדית, וניתן לחסוך מאות מיליארדים בשנה באמצעות שימוש בתקשורת מרחוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן