Forbes Israel Logo

אקזיט ישראלי ענק: AOL רוכשת את Adap.TV ב-405 מיליון דולר

AOL רוכשת את פלטפורמת ניהול הווידאו באינטרנט Adap.TV עבור 405 מיליון דולר, כדי להרחיב את נוכחותה בשטח הווידאו הדיגיטלי. Adap.tv תפעל באופן עצמאי, כחלק מארגון הווידאו של AOL. AOL מסרה כי תשלם עבור החברה הישראלית 322 מיליון דולר במזומן וכ-83 מיליון דולרים במניות.

"שתי מגמות נפוצות בעידן הווידאו העכשיווי – המעבר מטלוויזיה לוידאו אונליין באינטרנט והמעבר מעסקאות ידניות לקניית תקשורת התכנותית", אמר יו"ר ומנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג. "Adap.tv מרכזת את ההזדמנות האדירה שמגמות אלו מייצגות".


מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג (במרכז) | צילום: רויטרס

Adap.TV הוקמה ב-2007 על ידי אמיר אשכנזי וטג גרנגרי. אשכנזי הקים בעבר את Shopping.com ושימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה בזמן הנפקתה באוקטובר 2004 ורכישתה על ידי eBay ביוני 2005.

החברה מעסיקה כ-200 עובדים, ובסיסה בסן מטאו, קליפורניה. לחברה משרדים בניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, לונדון, היידראבאד (הודו) וסידני.

ענקית האינטרנט האמריקאית דיווחה כי רווחיה ברבעון השני נפלו ב-97% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על 28.5 מיליון דולר, או 35 סנט למניה, ירידה גדולה לעומת 970 מיליון דולר או 10.17 דולר למניה שנה קודם לכן.

הכנסות החברה ממנויי גישה לאינטרנט נפלו ברבעון האחרון ב-5.4% ל-166 מיליון דולר. אחוז הנטישה (לקוחות שביטלו שירותים) ירד ב-1.4% לעומת 1.7% בשנה הקודמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.