Forbes Israel Logo

אקזיט: סולוטו הישראלית תמכר לאסוריון תמורת 100 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית סולוטו, המציעה שירותים לניהול וייעול המחשבים האישיים והסמארטפונים של המשתמשים, נרכשת על ידי החברה האמריקאית אסוריון (Asurion), העוסקת בתחום הביטוח לבית ולמכשירים הסלולריים של המשתמשים. למרות פרסומים מוקדמים על עסקה במחיר גבוה יותר, לגיקטיים נודע כי סכום הרכישה הינו סביב ה-100 מיליון דולרים.

לאחר משא ומתן מול מספר חברות נודע הבוקר כי סולוטו הישראלית צפויה להרכש על ידי אסוריון האמריקאית. בראיון לגיקטיים אישר תומר דביר, מנכ"ל החברה, את הדברים והוסיף כי סולוטו שמחה לפגוש חברה השותפה לערכים שלה, המאמינה באותן המטרות כמוה וזאת אחת הסיבות בגללן הייתה פתוחה להתחיל במשא ומתן מולה.

עוד הוסיף תומר כי המותג סולוטו ושלל מוצריו הקיימים כיום בשוק ישארו זמינים לקהל המשתמשים הקיים והחדש, והם ימשיכו לגדול ולהשתפר באמצעות הכלים והיכולות הקיימים בחברה האמריקאית. אסוריון עוסקת כיום במתן הגנה למכשירי הסלולר לצד אחריות וביטוח למכשירים חשמליים ביתיים, החל מהליכונים, דרך טלוויזיות ועד טאבלטים. בנוסף, מציעה החברה פתרונות שמיועדים להפוך את השימוש במכשירים הללו לקל יותר – בצורה דומה לשירותים אותם מציעה סולוטו כיום עבור משתמשי המחשב והסמארטפון.

כחלק מהעסקה הנוכחית יהפכו משרדי סולוטו הממוקמים ברוטשילד, תל אביב, למרכז הפיתוח והחדשנות של אסוריון. בעוד שלחברה משרדים ברחבי העולם, מדובר על מרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לגבולותיה של ארצות הברית. תומר ציין כי סולוטו שמחה להביא לארץ חברה בינלאומית חדשה, שבחרה להשאיר את המשרדים הנוכחיים ואת מוצרי החברה, והוסיף כי בזכות האיחוד בין שתי החברות תוכל סולוטו להציע את מוצריה למאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, הכוללים את ספקיות הסלולר בארצות הברית, כחצי מאוכלוסיית יפן ועוד.


תומר דביר, מנכ"ל סולוטו | צילום: מתוך ויטיוב

עד היום הושקעו בסולוטו 18 מיליון דולרים מקרנות ידועות כגון Index Ventures, Bessemer Venture Partners, CrunchFund, זוהר גילון ועוד, שצפויים לקבל מכפיל העומד על כ-5.5. לקרנות הקטנות והמשקיעים הפרטיים מדובר על מכפיל לא רע, למרות שלא מדובר על "עסקת חלומותיהם".

סולוטו נוסדה ב-2008 על ידי תומר דביר וישי גרין, שאמנם עזב את החברה אך עדיין המשיך לשמש כיועץ במהלך השנים האחרונות. החברה נכנסה לתודעה בעיקר לאחר זכייתה במקום הראשון בתחרות הסטארטאפים TechCrunch Disrupt שנערכה ב-2010.
נכון להיום החברה מציעה מספר שירותים, המיועדים לעזור למשתמש הביתי למזער את התסכול הנובע מהמחשב האישי שלו. החברה מציעה למשתמשים פרטיים או עסקיים Dashboard לשליטה על מחשביהם של חבריהם ושל עצמם, שם יכולים לצפות, להגדיר מחדש אפשרויות שונות ואף להתקין אפליקציות – מבלי שחבריהם יצטרכו ללחוץ או להגדיר כלום בצד שלהם.

לאחרונה הציגה החברה את השירות החדש שלה, iOS management service, המביא את אפשרויות הניהול גם למובייל, או ליתר דיוק – אל מכשירי האייפון והאייפד. השירות החדש שהשיקה החברה ממשיך את פאנל הניהול הקיים שמציעה בממשק הווב, כאשר כעת המשתמשים יכולים להוסיף את מכשירי האייפון או האייפד שלהם, של חבריהם, בני משפחתיהם או אפילו של העובדים עליהם הם אחראיים. בדומה למוצר הקיים של החברה, גם כאן מציעה סולוטו אפשרויות שליטה מרחוק, הכוללות גם מספר פיצ'רים מהותיים עבור אלה שאינם טכנולוגיים במיוחד.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

תקנות הנגישות כבר בתוקף ול-User1st הישראלית יש פתרון

Wix תונפק ברביעי הבא לפי שווי של 700 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.