Forbes Israel Logo

אקזיט ענק: סייאופטיקס נמכרה לאוואגו תמורת 400 מיליון דולר

חברת סייאופטיקס נרכשה על ידי ספקית התשתיות האופטיות הבינלאומית אבאגו תמורת 400 מיליון דולר. סייאופטיקס, המתמחה בפיתוח רכיבים לתקשורת בטכנולוגיה המבוססת על אופטיקה נוסדה בישראל ב-1999. כיום מחזיקה קרן JVP הישראלית, אותה ייסד אראל מרגלית, במניות בחברה והיא עשויה לגזור קופון ענק כתוצאה מהעסקה למכירתה.

בהודעה שפרסמה חברת אבאגו נאמר כי היא מקווה שרכישת סייאופטיקס תאפשר לה להגדיל את פורטפוליו מוצרי הסיבים האופטיים שלה. בנוסף מקווים באבאגו כי העסקה תאפשר לחברה לקדם את עסקיה בתחום הרכיבים האופטיים המשלימים גם במגזר מרכזי הנתונים.

 
אראל מרגלית, מייסד ויושב ראש קרן הון הסיכון הבינלאומית JVP | צילום: מרק ישראל סלם

קרן JVP מחזיקה כיום בכ-50% ממניות סייאופטיקס. החברה, שנוסדה על ידי עוזי קורן, מיכה צימרמן ויאיר הלפרן, פיתחה טכנולוגיה מאפשרת להעביר תקשורת בקצבים גבוהים של עד 100 ג'יגה בשניה על גבי רשתות כבלים. 

JVP, המנוהלת היום ע"י השותפים גדי תירוש וקובי רוזנגרטן, היא המשקיעה הגדולה ביותר בסייאופטיקס מיום הקמתה. הקרן המתמחה בבניית חברות גדולות תוך רכישת אחוזים משמעותיים בחברותיה, הובילה בינואר 2011 סיבוב גיוס פנימי משמעותי של 50 מליון דולר ובו רכשה בעיקר את מניותיהן של משקיעים ותיקים בחברה כגון פירלי , מהלך שהביא להגדלת אחוז ההשקעה של JVP בחברה מ 11% למעל ל 50% בחברה. שנה לאחר מכן, במרץ 2012, צירפה אליה JVP קרן השקעות פרטית מבוסטון כבעלת אחזקות נוספת לצידה של JVP.

חברת סייאופטיקס הפסיקה את פעילותה בישראל ב-2005 ומכרה את מתקניה ביקנעם לחברת וישיי תמורת 11.5 מיליון דולר. ב-2008 מוזגה סייאופטיקס לתוך חטיבת התקשורת של חברת פירלי האיטלקית. בשלוש השנים האחרונות שילשה את מכירותיה וסיימה את 2012 עם הכנסות של מעל 210 מליון דולר. 

 עוזי קורן, ממייסדי סייאופטיקס, ח"כ אראל מרגלית ואד קורינגראטו, מנכ"ל סייאופטיקס: צילום: רוברט קלפוס

בשנת 2011 תכננה חברת סייאופטיקס הנפקה בוול סטריט, אך בשנה שעברה היא ביטלה את החלטתה. 

אד קורינגראטו, מנכ"ל סייאופטיקס אמר היום: "ברצוני להודות ל JVP ומייסדה אראל מרגלית על התמיכה וההובלה במהלך השנים. גישתה של JVP עודדה את ההנהלה לנקוט מהלכים נועזים, לעיתים כנגד הזרם, שהביאו להעלאת ערך החברה באופן משמעותי".

בנוסף אמר מרגלית: "אני מברך את שותפיי על חתימת העסקה, זו גאווה בשבילי להיות אחד מיוזמי החברה וזו גאווה בשבילי שהקרן ממנה אני בא היתה ונשארה בעל המניות הגדול שנתן את הסכוי ההתחלתי לחברה וגם נשאר לעבוד איתם לאורך כל השנים במשברים וברגעים הטובים יותר שאותם עברנו במשותף. סייאופטיקס מובילה בתחומה בכל השווקים המרכזיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.