Forbes Israel Logo

ארדואן בפרלמנט הטורקי: "הקלטתי את התנצלות נתניהו"

ההתנצלות הישראלית לטורקיה, לא משנה את הרטוריקה של ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן, שעדיין מנסה לנצל את המומנטום מהשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבוקר פרסם העיתון הורייט דברים שאמר ארדואן לחברי הפרלמנט, ובהם חשף ארדואן כי שיחת ההתנצלות של נתניהו גם הוקלטה. ארדואן סיפר על השיחה: "ביקשתי לדבר קודם עם אובמה כי התגעגעתי אל קולו. עברנו על הטקסט ואישרנו את פרטי ההתנצלות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ארדואן המשיך לבקר את ישראל לגבי הפרשה ואמר: "ההתנצלות והצעדים שלהם לא יחזירו את הקדושים שנטבחו על המרמרה ולא יפצו על היחס הלא אנושי כלפי הפלסטינים במשך עשור, אבל אני מאמין שהיא חשובה מאד לזכר הקדושים הפלסטינים". הוא אף הוסיף כי יבקר בעזה ובגדה המערבית כדי "להיות עד למצור הישראלי".

ארדואן התייחס לחלקה של טורקיה בתהליך השלום ואמר: "ההתנצלות שינתה את המשוואה בתהליך השלום מזרח התיכון ותחייב את ישראל לשתף פעולה עם ממשלת טורקיה בתהליך. האחריות שלנו לפתרון הסוגייה הפלסטינית גדלה". ראש ממשלת טורקיה ציין גם כי כל המנהיגים ששוחח עימם, לרבות חאלד משעל מחמאס, מודים כי החל עידן חדש במזרח התיכון.

גם נשיא טורקיה עבודללה גול פרסם הודעה בנוגע להתנצלות הישראלית במהלך מסיבת עיתונאים עם נשיא קמרון פול בייה ואמר: "ישראל עשתה מה שהיתה צריכה לעשות. אני מביע את שביעות רצוני מכך. הנושא עדיין טרי, כולנו צריכים לחכות. זהו רק השלב הראשון". במהלך אפריל צפויות שתי המדינות לדון בנושא הפיצויים שיקבלו משפחות נפגעי המרמרה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.