Forbes Israel Logo

ארדן ליו"ר רשות השידור: אבחן מחדש את הרפורמה ברשות

"אני אומר זאת בתכליתיות ובבהירות: הציבור אינו חש כיום שהוא מקבל תמורה בעד האגרה – והציבור צודק", כך כתב הלילה שר התקשורת והגת הסביבה, גלעד ארדן, בדף הפייסבוק שלו, לאחר ששלח מכתב ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ובו הודיע כי הוא מתכוון לבחון מחדש את הרפורמה המתוכננת להיערך ברשות.

"לאחרונה מינתה אותי הממשלה כשר האחראי על רשות השידור", פתח ארדן את מכתבו. "הובא לידיעתי כי ב-8 באוגוסט 2012 נחתם הסכם למימיון תכנית הבראה ברשות השידור. מאז נחתם ההסכם חלפו 8 חודשים, וטרם אושררו ההסכמים הקיבוציים בין הנהלת הרשות לעובדים, ולכן לא התקיים עד כה התנאי המתלה בהסכם המימון, וממילא לא הוחל כלל ביישומה של הרפורמה".

"ברור שהציבור אינו חש כיום שהוא מקבל תמורה בעד האגרה", ממשיך ארדן, "ושמעבר לעובדה שהצפייה בשידורי הרשות ירדה באופן משמעותי גם כספי ציבור רבים יורדים לטמיון ומתבזבזים לשווא".

צילום: מרק ישראל סלם

אני מבקש להודיעכם כי אני מתכוון להעמיד את הרפורמה לבחינה מחודשת", מסכם ארדן. "זאת מתוך כיווני מחשבה חדשים הלוקחים בחשבון את מבנה הרשות ואת העתיד התקשורתי והטכנולוגי".

"נתוני הצפייה בשידורי הרשות נמצאים בירידה מתמדת", המשיך ארדן בדף הפייסבוק שלו. "שיקולי רייטינג אינם חזות הכל, אבל רשות השידור מציגה נתוני צפייה כמעט אבסורדיים, ביחס לכסף הרב שמושקע מכספי משלם המיסים ויורד לטמיון. מי שחושב שמה שהיה הוא שיהיה – כנראה לא מכיר אותי".

"זו שריקת הפתיחה בלבד", סיים ארדן בדף האישי שלו, "ואני מבטיח להמשיך לעדכן ולשתף כאן בכל הצעדים שננקוט". 

במסגרת הרפורמה אמורים בין היתר כ-700 עובדים לסיים את עבודתם ברשות. תאריך היעד לתחילתה סומן כ-1 במרץ אולם כאמור טרם החל.

תנועת "עורו", המובילה מאבק ציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה קראה לשר ארדן שלא להישאר אדיש לקול הציבור ולפעול לפתרון כולל שישים סוף לגביית האגרה: "הציבור בישראל מאס בתשלום אגרת רשות השידור", מסרה התנועה, "בהתנהלות האגרסיבית של הרשות ובתמורה הירודה".

"המאבק הציבורי שהחלה התנועה לפני כחודש פנה ישירות אל הנושא שמטריד את הציבור ובמסגרתו עשרות אלפים כבר הביעו תמיכה והצטרפו למאבק לביטול אגרת הטלוויזיה", המשיכו ב"עורו". "רשות השידור מספקת שירות ציבורי והגיע הזמן שכצרכנים נדרוש את המגיע לנו. אפשר וצריך לחזק ולשפר את השידור הציבורי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.