Forbes Israel Logo

אריאל: "המדינה לא יכולה להסתמך בבניין רק על עובדים זרים"

"אסייע שיגיעו לסיכום על הקצאת משאבים להכשרת עובדים ישראלים. אני תומך בזה באופן אישי" – כך אמר אתמול שר השיכון, אורי אריאל, בטקס העובד המצטיין השנתי של ענף הבניין והעץ.

14 עובדים מצטיינים בענף הבניין והעץ זכו אתמול בפרסים כספיים בטקס השנתי של הסתדרות עובדי הבניין והעץ, שנערך זו השנה החמישית. בין הזוכים בטקס היו גם עובד פלסטיני, זוהיר שוג'אעייה, תושב רמאללה וראש צוות עובדים בחברת מ. אביב מזה 37 שנים, ווגם ואסילי גנגן, עובד זר ממולדובה, שמועסק בתאגיד עמלים משאבי אנוש מזה כ-7 שנים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

השר אריאל ניצל את האירוע והתייחס לנושא הכשרות ישראלים לענף הבניין: "בסוף אנחנו בונים על העובדים עצמם. יש את היזמים, הקבלנים, ההסתדרות, הממשלה. בלי העובדים – אין עסק. לא יכולים להסתמך רק על עובדים זרים. אני קורא מפה, הטובים לבניין. תצטרפו לעניין הזה, תובילו דור חדש שבונה את הארץ".

אורי אריאל (משמאל) ויצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ | צילום: יח"צ

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, אמר בנאומו כי "השינוי שחל בשנים האחרונות, הוא שינוי מאוד מאוד רציני וההסבר לכך הוא שיתוף הפעולה בין ארגוני המעסיקים לבין ארגוני העובדים. בניגוד למה שאומרים במשרדי הממשלה, ישראלים רבים מוכנים לבוא לעבוד בענף הבניין, כאשר בונים להם מסלול של הכשרה ואופק לקידום מקצועי. ענף הבניין צמא לעובדים ישראלים רבים עם חוסר של למעלה מ-2,000 מנהלי עבודה וכ-20,000 עובדים מקצועיים ו-1,500 מהנדסי בניין".

גם נשיא התאחדות הקבלנים נסים בובליל קרא לשר להתערב להעברת הכספים להכשרת עובדים ישראלים. "הענף משווע לעובדים ישראלים טובים", אמר. בובליל התייחס בדבריו גם לפרסומים בדבר הפיכת כספי הסיוע של המדינה לצעירים בירושלים לערוץ התעשרות לקבלנים. "אני לא בטוח שהפרסום נכון", אמר. "אעשה בדיקה בנושא. אם יתברר שזה נכון – אני דוחה את ההתנהלות שלהם מכל וכל ומגנה אותה בכל פה. אעשה הכל כדי לשנות את המגמה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.