Forbes Israel Logo

ארנק מטבעות ווירטואליים בסמארטפון: הכירו את Finney

בסוף השבוע האחרון הושק בברצלונה "Finney", סמארטפון הבלוקצ'יין הראשון בעולם. המכשיר, שפותח בישראל על ידי חברת Sirin Labs, נועד לסייע למשתמשי המוצרים הקריפטוגרפיים והוא כולל "ארנק קר" ומערכת הפעלה ייעודית ומאובטחת. מחירו יהיה 999 דולר הוא יהיה זמין בחנויות החברה בלונדון ובטוקיו וכן באתר האינטרנט של Sirin Labs.

"הארנק הקר" נועד לאחסן באופן מקומי את המטבעות הווירטואליים שמחזיק המשתמש והוא פועל באופן שמופרד לחלוטין מרשת האינטרנט וממערכת ההפעלה של הטלפון, דבר שיאפשר העברת מטבעות וטוקנים מאובטחת שהכרחית למשתמשי קריפטו. כאשר המשתמש ירצה לבצע העברות כספים ותשלומים דרך הארנק, הוא יוכל לעבור למצב "חם", באמצעות החלקה כלפי מעלה של מסך הסליידר המאובטח שנמצא בראש המכשיר, ובכך לבצע פעולות בצורה מאובטחת.

Finney. מאחסון באופן מקומי את המטבעות הווירטואליים | צילום: Sirin Labs

מערכת ההפעלה של המכשיר, Sirin OS, מבוססת על מערכת האנדרואיד ומהווה פלטפורמה מאובטחת לפעילות סחר במטבעות ווירטואליים במכשירי סלולר. כמו כן, מתאפיין המכשיר בעיצוב יוקרתי ומורכב ממתכת וזכוכית. הוא כולל מסך בגודל 6 אינץ', מבוסס על ערכת השבבים Snapdragon 845, יש לו זיכרון עבודה (RAM) של 6 גיגה בייט ונפח אחסון של 128 גיגה בייט. המצלמה בגב המכשיר מצלמת ברזולוציה של 12 מגה פיקסל ובחזיתו מוצבת מצלמת סלפי ברזולוציה של 8 מגה פיקסל.

"אנחנו מתכבדים להציג היום את סמארטפון הבלוקצ'יין הראשון בעולם המובא לכם על ידי סטארט-אפ ישראלי שאפתן אחד, שהצליח להפוך רעיון למוצר בתוך שנה. אנו גאים למכור את מכשיר הדגל שלנו, אשר מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לחוויית המשתמש ש-Sirin OS נועדה לספק", אמר משה חוגג, מייסד ומנכ"ל משותף בחברה. "מדובר בצעד משמעותי מבחינתנו לקראת גישור הפער הקיים בין כלכלת הבלוקצ'יין לקהל הרחב. Finney מספק חווית משתמש מאובטחת בסלולר ואנו מקווים שהוא יתקבל בהתלהבות בקהילה הקריפטו", הוסיף חוגג.

Sirin Labs עלתה לכותרות ב-2016, כשהשיקה את אחד הסמארטפונים המאובטחים היקרים בעולם ומחירו עמד על כ-16 אלף דולר. בניגוד אליו, Finney כולל תג מחיר שפוי יותר – 999 דולר מחירו. החל מהחודש הבא יהיה זמין המכשיר החדש באתר האינטרנט של החברה וכן בחנויות ייעודיות שיפתחו בלונדון ובטוקיו, שם גם תיערך הדרכה מקצועית בתחום הקריפטוגרפיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.