Forbes Israel Logo

אתגר דלי הקרח, המטוס המלזי – וצוק איתן: פייסבוק מסכמת שנה

הרשת החברתית של פייסבוק כבר מזמן קיבעה את מעמדה הרם בהרבה מרשת חברתית וווירטואלית: בעידן הנוכחי בו אנו מתייגים, צופים, לוחצים לייק ומשתפים כל העת, הרשת החברתית הגדולה בעולם הפכה למקום מפגש ווירטואלי עבור מרבית האנושות. וככזה, מסקרן במיוחד לבחון מה ניתן ללמוד מהאירועים אותם שיתפנו ובהם צפינו במהלך השנה החולפת.

מוקדם יותר היום פרסמה פייסבוק סרטון מיוחד, בו היא מסכמת את האירועים ה"חמים" ביותר במהלך שנת 2014. הם בחנו את כמות הפעמים שמילים הקשורות לאירועים אלה הוזכרו, כמה לייקים גרפו הפוסטים אשר עסקו בהם, ובכהמה מקומות ברחבי העולם אכן התעסקו בכל אחד ואחד מהם.

סיכום השנה של פייסבוק הוא לא "סרטון נוסטלגי על השנה שהייתה", כפי שמנסים להצהיר בחברה – אלא גם דרך טובה לברר אילו סוגיות העסיקו את (מרבית) האנושות בתקופה זו. כך, עולה כי הנושאים החמים ביותר אשר מככבים בעשירייה הפותחת את הדירוג הם מגוונים למדי – ויש גם נציגות ישרלאית (אם כי לא בטוח שמדובר דבר להתגאות בו).

הנציגות הישראלית, באופן לא מפתיעה, היא מבצע "צוק איתן" אשר נערך בקיץ האחרון, ואשר זכה לעיסוק נרחב ברשת ברחבי העולם כולו. בנוסף אליו ניתן למצוא ברשימה גם את משחקי המונדיאל (אשר מובילים את הדירוג), התפרצות מגפת האבולה, ובאופן מפתיע במעלה הדירוג גם את מערכת הבחירות הסוערת אשר פקדה את בריל – וגרמה להתענינינות רבה בעולם כולו. 

עוד ברשימה ניתן למצוא את מותו של השחקן רובין וויליאמס, היעלמות המטוס המלזי, משחק הסופרבול האמריקאי ונסיבות מותו של מייקל בראון – הצעיר השחור אשר נורה למוות בפרגוסות בארה"ב, ואשר מותו הצית מהומות רבות. עוד מככב במעלה הדירוג הוא כמובן "אתגר דלי הקרח" – הקמפיין אשר הושק בקיץ האחרון לגיוס כספים ולהעלאת המודעות למחלת ה-ALS, ואשר נחשב לאחד הקמפיינים המוצלחים אשר נעשו בעידן הרשת.

מתוך אתר Vimeo

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן