Forbes Israel Logo

באוויר בים וביבשה: קבלו הצצה לרחפנים החדשים שמשתלטים על המרחב

הפתעה משמחת לחובבי הגאדג'טים בכלל ולחובבי הרחפנים בפרט – חברת פארוט (Parrot) הצרפתית תציג בקרוב ליין של 13 רחפנים חדשים שחלקם נחשפו כבר היום. הם עתידים להגיע לחנויות החל מה-2 ביולי ויעלו עד 200 יורו, מחיר זול באופן יחסי לרחפן. להלן הרחפנים המעניינים ביותר שיש לליין החדש להציע:

באוויר

הראשונים הם הדגמים החדשים של הרחפנים האוויריים, שמגיעים בשתי וריאציות שונות – הראשון נקרא Cargo, ובהתאם לשמו הוא יוכל לשאת על גבו חפצים קטנים כמו לגו. מחירו עומד על 99 יורו (426 שקל). הדגם השני נקרא Night והוא מצוייד באורות LED שמסייעים לו בזמן טיסות ליליות או בכל חלל חשוך אחר. מחירו עומד על 129 יורו (555 שקל).

שני הרחפנים קלי משקל במיוחד ושוקלים 58 גרם בלבד. שניהם מצויידים במד תאוצה לשלושת הצירים ובחיישן ג׳יירוסקופ. בנוסף, יש להם מצלמה שמצלמת תמונות VGA בעודם נמצאים באוויר, אך לצערנו אף אחד משני המודלים הללו אינו תומך בהקלטת סרטי וידאו. הרחפנים מסוגלים לנוע במהירות מקסימלית של 9 מייל לשעה (14.4 קמ"ש) והסוללה שלהם מחזיקה מעמד עד 9 דקות של תעופה.


בים

התוספת המעניינת ביותר בליין החדש הוא ההידרופויל (Hydrofoil), הרחפן הראשון של פארוט שנועד לשוט על פני המים. מדובר במעין היבריד בין המודל האווירני לבין סירה ללא טייס ששטה במהירות מקסימלית של עד 6 מייל לשעה (10 קמ"ש). החיסרון הגדול של הגאדג'ט הזה הוא שהסוללה שלו מחזיקה מעמד לכל היותר כ-7 דקות. מחירו עומד על 169 יורו (727 שקל).

ביבשה

אחרונים חביבים הם הרחפנים המקפצים. בדומה למודלים האוויריים, גם הרחפנים המקפצים החדשים יגיעו בשתי וריאציות שונות – הראשון נקרא Night, שמצוייד בתאורת LED לנסיעות ליליות בדומה לאחיו המעופף. מהירותו המירבית היא 5.3 מייל לשעה (8.48 קמ"ש). הוריאציה השניה נקראת Race Drone, ובהתאם לשמה היא נועדה להשתתף במירוצים.

שני הרחפנים המקפצים יכולים לקפוץ לגובה של עד 32 אינץ' (75.2 ס"מ). בנוסף, הרחפנים המקפצים מצויידים ברמקול פנימי דרכו תוכלו לדבר או להשמיע כל דבר אחר שתחפצו בו. שניהם חולקים תג מחיר משותף שעומד על 199 יורו (856 שקל).

כל הרחפנים שהוזכרו מעלה משתמשים באפליקציה FreeFlight 3 לסמארטפון ולטאבלט. נכון לכרגע עוד לא ידוע מתי ליין הרחפנים החדש של פארוט יהיה זמין לרכישה מעבר לגבולות צרפת, אבל סביר להניח שנהיה חכמים יותר בשני ליולי אחרי ההשקה הרשמית.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

כלי חדש של גוגל יעזור לכם לבחור את הסמארטפון המתאים

תחרות QPrize 2015 נפתחה, הפרס: חצי מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.