Forbes Israel Logo

באישון לילה: 21 המחבלים יצאו בשיירות מאובטחות לשטחי הרשות

21 מחבלים מיו"ש ועוד חמישה מעזה עשו הלילה (שלישי) את דרכם בשיירות מאובטחות מכלא עופר שמצפון לירושלים, לשטחי הרשות הפלסטינית דרך מעבר ביתוניא. בכך, השלימה למעשה ישראל את הפעימה השנייה, מתוך ארבע המתוכננות, כחלק משחרור 104 המחבלים אותו אישרה הממשלה במסגרת ההבנות עם ארה"ב לחידוש המו"מ עם הפלסטינים.

גורמים מדיניים הסבירו כי "ההיענות כביכול לתנאי הפלסטיני בשחרור מחבלים כואבת, אבל גם מורכבת. יש גם לישראל אינטרס מובהק, מעבר לכל מחווה, בחיזוקו של אבו מאזן ברחוב הפלסטיני ובהחלשת חמאס שגם כך סובל עכשיו ממצוקה בעזה – בלי הגב של השלטון במצרים. מדובר במערכת שלמה של שיקולים אזוריים ובינלאומיים מול ארה"ב שהשיחות עם הפלסטינים הן רק חלק ממנה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון (הליכוד), חבר ועדת השרים שאישרה ביום ראשון את שמות המחבלים המשוחררים, הוסיף ואמר: "כמי שלחם כל חייו בטרור הפלסטיני ומכיר גם באופן אישי חלק מהאסירים המשוחררים ואת הדם שעל ידיהם, התחושה היא בהחלט קשה. אבל לנוכח הנסיבות והשיקולים כבדי המשקל שעמדו בפנינו, בראיית אסטרטגית ארוכת טווח, בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, יש לנו אחריות כממשלה".

צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר הערב החלה אופרציית השחרור עם שחרורם של חמישה אסירים פלסטינים. החמישה שוחררו לעזה כחלק מהפעימה השנייה בשחרור המחבלים, וכחלק מהמו"מ בין ישראל לפלסטינים. החמישה עזבו את כלא עופר ועשו את דרכם עד שחצו את מחסום ארז, כך נמסר משירות בתי הסוהר.

בתוך כך, בני המשפחות השכולות של נרצחי פיגועי הטרור בידי 26 המחבלים הפלסטינים, גילו כי עמותות ימין המתיימרות לייצג אותם – החליטו ללכת צעד אחד רחוק מדי בקמפיין הציבורי נגד השחרור.עשרות שלטים, חתומים כביכול על ידי ממשלת ישראל, עם הכיתוב "סליחה ששכחנו, מותך היה לשווא" הונחו על קברי חללי צה"ל בהר הרצל בירושלים במיצג מחאה מטלטל. בארגון "יד לבנים" הביעו שאט נפש מהמעשה ואמרו: "מדובר בשערורייה. זהו מעשה הפקרות שפוגע במשפחות השכולות ואין להכניס מאבקים פוליטיים לבתי העלמין הצבאיים. הדבר מבזה את זכרם של הנופלים".

יו"ר ארגון אלמגור של נפגעי הטרור, מאיר אינדור, שעתר לבג"צ נגד השחרור, אמר: "חבל להתייחס לזה. בתוך ציבור גדול של מתנגדים לשחרור המחבלים יכולות לצוץ גם תופעות כאלה. אני חושב שמי שעשה את זה מזיק, אולי בזדון, לדיון הציבורי בנושא".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.