חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

באנונימוס שוב מאיימים: "נתקוף את ישראל בסוף השבוע"

קבוצת ההאקרים לשעבר אנונימוס, שרק לפני חודש וחצי תקפה את ישראל, לכאורה כנקמה על הרג פלשתינים במהלך מבצע עמוד ענן בנובמבר האחרון, איננה מרוצה מתוצאות התקיפה. לפני כשבועיים עלה ליו-טיוב ערוץ חדש המוקדש כולו למבצעי תקיפות אינטרנטיות נגד ישראל, ובסרטון הראשון בו הוכרז על "מבצע ישראל, שלב 2", שייערך בשבת הקרובה.

נערכים ל"שלב השני" של המבצע

בסרטון, בו נראות מסכות גיא פוקס שהפכו לסימן הזיהוי של פעילי הארגון, נשמע קול ממוחשב המקריין את הטקסט הבא (כל שגיאות הניסוח במקור): "זו הודעה לישראל. יום השבעה באפריל היה עבורכם יום בלתי נשכח. העולם כולו נוכח שיש לנו את הכוח, אתם פחד, אך בחרתם להמשיך באלימות שלכם. הבטחתם גם להשיב על ההתקפה, ובכך העלבתם את אנונימוס. אך נתנו לכם את הזמן לענות, ומה שרציתם לעשות הוא לגרום צרות ביחסים בין אנשים מוסלמים". לטענת הארגון, בשבוע שעבר "ישראלים חיללו את מסגד אל-אקצא. זוהי פעולה בלתי מורשית, זוהי אלימות לזכויות אדם, זוהי אלימות לחופש הדוקטרינה. מסיבה זו, התחלנו בשלב השני של מבצע ישראל". כהרגלם, קוראים חברי הארגון לבעלי אתרים "התומכים בציונות" למגן את אתריהם, בנוסף לקריאה ל"כל אנשים החופשיים בעולם" להצטרף למתקפה. הם אף מגדילים לעשות וטוענים כי "היום זה מסגד אל אקצא, מחר זו המדינה שלכם ואתם".


צילום: רויטרס

כזכור, בערב יום השואה השנה ניסו פצחני אנונימוס לתקוף אתרים ישראלים בדרכים שונות, שכללו בעיקר פעולות בסיסיות למניעת הגישה לאתרים או להשחתתם במסרים אנטישמיים. למרות מספר האתרים שנפגעו, ההתקפה לא גרמה נזקים ממשיים, והעסיקה בעיקר את בעלי אותם אתרים בניסיונות להשיב אותם למצבם הרגיל.

גם במתקפה הקרובה ניתן לצפות לכך שאנשי אנונימוס, המזוהים ע"י חברת האבטחה אבנת כקבוצה המונה כ-500 חברים מהמדינות פקיסטן, סומליה, אינדונזיה, הודו, בחריין, כוויית וסעודיה, רובם צעירים שאינם בעלי יכולות פריצה ממשיות, יתקפו אתרים באמצעים בסיסיים למדי. הללו יכללו, כרגיל, מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS), המכבידות על שרתים ע"י שליחת בקשות חוזרות ונשנות לגישה לאתרים עד לפגיעה ביכולת השרתים להגיב לפניות נוספות; הזרקות SQL, החודרת למאגר הנתונים של אתר ומשנה אותו; וחדירות מסוגים שונים למאגרי מידע שאינם מאובטחים דיים, תוך פרסום רשימות פרטים של כרטיסי אשראי, כתובות מייל וסיסמאות ו"סוכני מוסד".

תקיפה בסוף השבוע, הבאה אחריה ב-25 ביוני

עם זאת, חשוב לזכור שאופיין של מתקפות אנונימוס, שבשנים האחרונות הפך מארגון האקרים רציני למעין קבוצת מחאה אינטרנטית המנסה להפיל אתרים של גורמים אותם היא עוינת, מבוזר מאוד ועלול למשוך גם האקרים אמיתיים בעלי יכולות פריצה ממשיות. מספיק האקר אחד כזה בתוך מאות הילדים המוסלמים כדי לגרום נזק ממשי. לכן, חשוב שבעלי אתרים, במיוחד כאלה המאוחסנים אצל חברות אחסון זולות, יבדקו שמאגרי הנתונים שלהם מאובטחים כראוי, ושסיסמאות הניהול שלהם אינן קלות לפיצוח כמו "12345678" או "password". בנוסף, מאחר והמתקפה נערכת בשבת, בה רוב הישראלים אינם עובדים, עשויים להיווצר מצבים בהם הזמן הדרוש לטיפול בנזקים – קטנים וגדולים כאחד – ארוך בהרבה מהרגיל.

כהפקת לקחים מהמתקפה הקודמת, חשוב לשמור באינטרנט על מספר כללי זהירות:

– לא לפתוח קישורים ממיילים המגיעים ממקורות שאינם מוכרים.
– לא לפתוח קישורים ממיילים המגיעים מכתובות מוכרות אך מכילים מסרים חשודים (כגון "צפו: בר רפאלי בעירום").
– לא לפתוח קישורים ממיילים בשם גופים בנקאיים המאיימים בסנקציות אם לא תיכנסו לחשבוכם.
– לא למהר ללחוץ "לייק" בפייסבוק על שיתופים לא צפויים כפי שקרה לכמה מבכירי המדיה בחודש שעבר.
– ולמי ששואל את עצמו האם הארגון מתכוון להפוך את התקיפות נגד ישראל לנוהל קבוע – את התשובה סיפק ערוץ היו-טיוב הייעודי אתמול, כאשר הכריז עוד לפני התקיפה הקרובה כי גל נוסף מתוכנן ל-25 ביוני.

לכתבה המקורית באתר גיקטיים

כתבות נוספות מגיקטיים:

סופרמרקט למכירת ורכישת קוד, הכירו את Binpress

הושק: כרום 27, מהיר יותר, תיקוני באגים קריטיים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן