Forbes Israel Logo

בגלל תוכנית 0% מע"מ? ירידה של 18% במספר הדירות החדשות שנמכרו במאי

מנתונים שמפרסם הלמ"ס עולה כי בחודש מאי חלה ירידה של כ-18% בכמות הדירות החדשות שנמכרו והיא עמדה על 1,320 דירות בלבד לעומת כ-1,610 דירות שנמכרו בחודש אפריל. הירידה החדה מצטרפת לירידה של כ-9% שנרשמה בין חודש מרץ לחודש אפריל ומצטברת לירידה של 45% לעומת חודש מאי בשנה שעברה. בניגוד לדירות למכירה, במספר הדירות החדשות שלא למכירה (לשימוש עצמי של בעל הקרקע, לקבוצת רכישה או להשכרה) חלה דווקא עליה לעומת אפריל והן הסתכמו בכ-1,250.

בסך הכל כמות הדירות החדשות (למכירה ושלא למכירה) בחודשים ינואר עד מאי הייתה נמוכה ב-12.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מדובר במגמת ירידה במספר הדירות החדשות שהחלה בנובמבר 2013 ונמשכת ברציפות עד חודש מאי.

מקור: הלמ"ס

"הזוגות מבולבלים", התייחס היום לנתונים אילן מזרחי, מנכ"ל יונט פרימיום – יעוץ משכתנאות. "ממה שאני רואה ושומע בשטח יש חוסר ודאות גדול לגבי מחירי הדירות העתידיים. זוגות רבים שבמשך השנים ראו בעניים כלות איך חלום הדירה מתרחק – משוועים היום למעט וודאות או לפחות למישהו שיאמר להם ששווה לחכות או לא לחכות, אבל המוכרים לא ממהרים למצמץ ועסקאות רבות בהם אנו נתקלים מגלמות מחירי דירות כמעט ללא שינוי, וכל שינוי או סטייה מטה מהמחיר שנקבע גובה את מחירו בדמות הקדמת תשלומים או פינוי מאוחר יותר של הדירה".

"גם ניתוח הנתונים לאורך השנים מראה עלייה או ירידה בנתוני הדירות החדשות על פי רגולציה כזו או אחרת שמטיל משרד האוצר", הוסיף מזרחי, "וכך במקום לייצב את התנודות, נותרנו עם תנודות לכאן ולכאן, ועם מחירי דירות עולים ושכר ריאלי יציב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.