Forbes Israel Logo

בדרך אל היעד: המחשוב הלביש מגיע לנעליים והופך את הניווט לפשוט מתמיד

אין ספק שהטכנולוגיה המעניינת ביותר בשוק כיום היא הטכנולוגיה הלבישה. נראה כי בתקופה האחרונה כמעט כל חברה נכנסה לתחום עם צמיד ניטור, שעון חכם ושאר אביזרים שנועדו להפוך את חייהם של המשתמשים לספורטיביים ואף קלים יותר.

כעת, סטארטאפ חדש המגיע מהודו מעוניין להציג את החידוש הבא בתחום הטכנולוגיה הלבישה: נעליים חכמות, שיעזרו ללקויי ראייה להתנייד ולהגיע אל יעדם – באמצעות הסמארטפון שלהם.

עושים את הצעד הראשון

הנעליים החכמות אותן פיתחו אנירודה שארמה (Anirudh Sharma), בוגר MIT ביחד עם קריספיאן לורנס (Krispian Lawrence) מיועדות לעבוד כמו מכשיר ניווט, המתחבר אל מכשיר הסמארטפון של המשתמשים ומעניק פידבק תחושתי שנועד לעזור לכוון את לקויי הראייה בדרכם.

הרעיון העומד מאחורי הנעליים פשוט למדיי ואינו דורש יותר מידי מהמשתמשים. האפליקציה הייעודית נועדה לעזור למשתמשים להגדיר את היעד שלהם באמצעות פקודות קוליות או שימוש במקשי הווליום של המכשיר, כאשר האפליקציה משתמשת ב-GPS המובנה על מנת לתכנן את הדרך לשם. בתוך הנעליים נמצאים מנגנוני רטט, המתריעים למשתמש כשהגיע הזמן לפנות באמצעות רטט בצד המתאים. כך לדוגמה, אם עליו לפנות ימינה – שתי הנעליים ירטטו בצידן הימני.

במידה ובאמצע הדרך יחליטו המשתמשים לשנות את יעדם, יוכלו לעשות זאת באמצעות מחווה אותה יעשו עם כף רגלם, כגון רקיעה או מגע בנקודה מסויימת בנעל. בנוסף, הנעליים מצויידות במנגנון לאיתור מכשולים הממוקם בקצה הנעל, הסורק את הסביבה באמצעות טכנולוגיית סונאר. הגלים הנפלטים מהנעל נהדפים ממכשולים שונים ובכך מציינים את נוכחותם – ומתריעים על כך למשתמש.

צילום: צילום מסך

חשוב להבהיר כי למרות הטכנולוגיות המתקדמות והרצון הטוב, לא מדובר בתחלופה ללקויי הראייה שעדיין צריכים להתמודד עם מכשולים שונים כגון אנשים ההולכים מולם, מכשולים גדולים בדרך או מעברי חציה שאינם כוללים רמזור. עם זאת, אין ספק שמדובר על צעד בכיוון הנכון – ומשחק המילים אכן מכוון.

מכוונים לכלל האוכלוסיה

עם כל הכבוד למיתוג של הנעליים כאמצעי עזרה ללקויי הראייה, השניים מבהירים כי הן יכולות להיות שימושיות עבור כלל האוכלוסיה כאמצעי עזר למעקב אחר האימון הגופני שלהם. בתוך הנעליים, לצד מנגנוני הרטט, נמצא גם פדומטר העוקב אחר צעדיהם של המשתמשים ויכול לעזור להם לחשב את מספר הקלוריות שנשרפו במהלך הטיולים השונים, כאשר האפליקציה מאפשרת להם להציב יעדי אימון שונים ולבדוק האם אכן עומדים בהם.

הנעליים, הנקראות Le Chal (משמעות השם הוא Let's Go בהינדי) יהיו זמינות לרכישה מוקדמת החל מסוף השבוע הקרוב, במחיר העומד על כ-100 דולרים. המטרה של השניים היא להציע את הנעליים במחירים מסובסדים ללקויי הראייה, הנעים בין 40 ל-50 דולרים בהתאם לכמות הנעליים שימכרו במחיר מלא.

נכון לעכשיו הנעליים עתידות להיות זמינות לרכישה רק בגבולות הודו ורק בצורה מקוונת, אך החברה כבר נמצאת במגעים לגבי הפצת הנעל למשווקים פיזיים ובתקווה למכירתן בכל רחבי העולם.

בשורה התחתונה, אם עד עכשיו לא היה לנו ברור מדוע אנו זקוקים לצמידי ניטור כאלה ואחרים, הגיעו שני היזמים הללו והחליטו ליישם את הטכנולוגיה הלבישה בצורה הטובה ביותר – במטרה לעזור לעוד פלח באוכלוסיה ולא רק למכורים לספורט. כעת רק נותר להמתין ולראות האם אכן יצליחו לעמוד בדרישות המשתמשים ומתי הנעליים הללו יגיעו גם לאיזורנו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.