Forbes Israel Logo

בהתאם לציפיות: הצמיחה בסין הואטה ל-7.5% ברבעון השני

התמ"ג בסין צמח ברבעון השני ב-7.5%, בהתאם לתחזיות האנליסטים, כך הודיעה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בנתון מעודד, במיוחד לאור העובדה כי לאחרונה החמיר מחנק האשראי והבנקים במדינה סובלים ממצוקת נזילות חמורה.

הצמיחה בסין האטה ברבעון השני לשיעור שנתי של 7.5%, ביחס ל-7.7% ברבעון הראשון, שעה שהדרישה החלשה בחו"ל פגעה בתפוקה ובהשקעות, מה שאמור לאתגר את נחישותה של בייג'ין להמשיך ברפורמות.

נגיד הבנק המרכזי של סין, ז'ו שיאוצ'ואן, אמר כי הצמיחה עומדת מול לחצים, וכי המדינה תמשיך במדיניות המוניטרית השקולה ובאספקת אשראי סבירה כדי לאפשר סביבה כלכלית טובה לחברות קטנות.

יעד הצמיחה הרשמי ל-2013 הוא 7.5%, אשר יהיה הנמוך ביותר מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת. מרבית בנקי ההשקעות חתכו את הערכותיהם לצמיחה שנתית של 7.5% או פחות, מתוך הנחה שכל תוכנית תמריצים ממשלתית תהיה צנועה בהשוואה לעבר.

גם שר האוצר הסיני לו ג'יווי שותף לדעה הזו. בשבוע שעבר אמר לכתבים בארה"ב כי הצמיחה תהיה 7%. סוכנות הידיעות הממשלתית שינחואה תיקנה לאחר מכן את הנתונים ל-7.5%, במה שיכול להיות סימן לעצבנות בקרב המעגל השולט בנוגע להאטה בכלכלת סין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.