חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בועת הנדל"ן בסין מתכווצת – אך המחירים עדיין גבוהים

המחירים בשוק הנדל"ן הסיני ממשיכים לעלות. דוח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה מגלה כי למרות ההאטה במכירות הדירות, המחירים בשוק עדיין גבוהים מבעבר. על פי הדוח, ב-67 מתוך 70 הערים הגדולות במדינה, מחירי הדיור עלו בחודש אפריל לעומת מרץ. בנוסף, למרות שבערים המרכזיות ברפובליקה כגון שנחאי ובייג'ין נרשמה רגיעה מסויימת במכירת הדירות, גם שם המחירים המשיכו להיות גבוהים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מחירי הנדל"ן בסין עלו בחודש שעבר ב-1.8% בהשוואה לחודש מרץ. מחירי הבתים בשנחאי, גנגזו ושנזן עלו ב-2%, 2.1% ו1.8% בהתאמה. כתוצאה מהמצב, החליטה ממשלת סין לאחרונה להקשיח את הפיקוח על השוק והעלתה את המס על עסקאות בתחום ב-20%. 

שנחאי | צילום: ingimage/ASAP

בתחילת אפריל הודיעו 35 ערים גדולות בסין על נקיטת צעדים לקירור שוק הנדל"ן בתגובה להנחיה של הממשלה המרכזית בעניין. העיר הבירה, בייג'ין, נקטה את הצעדים הקשים ביותר, היות שהשלטונות בערים הקטנות יותר חוששים שהגברת המיסוי בנדל"ן תפגע בצמיחתן הכלכלית.

המשיקיעים בוחנים כעת מקרוב את המצב בשוק הנדל"ן הסיני. בבנק ברקליס אף אמרו לאחרונה כי אם מחירי הדיור ימשיכו לעלות, הדברק עלול להעיב על כלכלת המדינה כולה, זאת משום שהממשלה תאלץ להקשיח את התנאים לקבלת הלוואות מהבנקים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן