Forbes Israel Logo

בזכות הזינוק בשימוש באינטרנט: התלמיד שנשר מביה"ס הפך למיליארדר

מסטושי קומגאי לא חשב שהשימוש הגובר בתשתיות GMO Internet שלו, בעקבות הסגר שהוטל ביפן, יביא לזינוק בשווי מנית החברה - זינוק שהפך אותו למיליארדר

מצב החירום ביפן, שהגיע בעקבות נגיף הקורונה וכפה על אנשים להישאר בבית, התברר כרווחי עבור חברת האינטרנט GMO והפך את המייסד, מסטושי קומגאי, למיליארדר. קומגאי ראה את שוויו הנקי חוצה את רף מיליארד הדולר כשמניות החברה שלו זינקו על רקע הגידול בשימוש באינטרנט ביפן. GMO Internet מספקת תשתיות אינטרנט, כגון אחסון בענן ואירוח אתרים; פרסומות ומדיה מקוונת; בנקאות מקוונת וקריפטו. המשקיעים אופטימיים לגבי הצמיחה העתידית של חברת האינטרנט היפנית ככל שיותר אנשים משתמשים באינטרנט בעקבות ההצהרה על מצב החירום במדינה.

"צורות חדשות של עסקים וסגנון חיים, המבוססות על האינטרנט, כמו עבודה מהבית, בדיקה רפואית מקוונת, שיעורים מקוונים וקניות באינטרנט, החלו להתפשט לאחרונה בגלל מגפת הקורונה, מה שהוביל לביקוש רב יותר למה שאנחנו עושים כבר במשך 25 השנים האחרונות", אומר קומגאי בהודעה שהופצה בדוא"ל.

מניותיה הרשומות של החברה בטוקיו עלו ב-50% השנה, לעומת המדד היפני של ניקיי 225, שנמצא בירידה של כ-5% באותה התקופה.

צמיחה של 14.6% ברבעון

GMO Internet דיווחה על מכירות רשומות נטו של 53.6 מיליארד ין (כ-490 מיליון דולר) ברבעון הראשון השנה, גידול של 14.6% לעומת השנה הקודמת. החברה ייחסה את העלייה לגידול בתשתיות האינטרנט של החברה שכן "הצריכה עלתה עקב הנחיות הממשלה להשאר בבית", כמו גם שירותי סחר במט"ח.

קומגאי, שימלאו לו 57 שנים ביולי, הקים את GMO כחברת מולטימדיה, בשנת 1991. שמונה שנים לאחר מכן, החברה הנופקה לציבור ביפן, והפכה לאחת מחברות האינטרנט הראשונות, ושהפכו ציבוריות, במדינה.

מסטושי קומגאי. צילום: GMO Internet
מסטושי קומגאי. צילום: GMO Internet

עושרו הגדול של קומגאי נובע מחזקתו ב-GMO Internet. על פי אתר האינטרנט של GMO, קומגאי גילה את האינטרנט לאחר שקרא מאמר אודותיו בשנת 1994. "ברגע שקראתי את המאמר הרגשתי שהאינטרנט ישנה את חיינו ויהפוך לתשתית חברתית", כתב. בשנת 1995 החלה החברה להתמקד בשירותי אינטרנט.

מלבד GMO Internet, קומגאי פעיל גם מחוץ לעבודה. על פי האתר האישי שלו, הוא מחזיק ברישיון להטיס מסוקים ובתעודת PADI לצלילה. הוא נהנה מיין ואף השקיע ביבואן היין היפני Vin Passion, והוא גם אוסף יצירות אמנות של הצייר והפסל הבריטי ג'וליאן אופי.

בניגוד לרוב חבריו המיליארדרים היפנים, קומגאי נשר מהתיכון. "אני מתבייש בעצמי", כתב באתר שלו. "לא למדתי בכלל כי הייתי בטוח, ללא כל סיבה טובה לכך, שאוכל להשיג כל דבר".

צילומים: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן