Forbes Israel Logo

בזמן שצמתם: כומר נוצרי הציע למכירה פיסה מארץ ישראל

בזמן שעם ישראל צם לצורך קבלת הכפרה מאלוהיו עמד המנכ"ל ומייסד הערוץ הנוצרי דייסטאר, הכומר והמטיף הנוצרי-אוונגליסטי מרקוס לאמב, לצד אשתו המפונפנת והמאופרת במידה, ג'ואני, ודיבר על קדושת הארץ. כעבור מספר שניות העניין התבהר: היה זה עיצומו של משדר מיוחד, במסגרתו הוצעו למכירה פיסות קרקע של ארץ ישראל עבור הציבור האוונגליסטי.

לאמב מחזיק בידיו שטר-מכר אמיתי, עליו מצוינות קואורדינטות מדויקות של הנכס האמור, והוא קורא לקהילתו להיות הבעלים החוקיים של חלק מארץ הקודש תמורת 1,200 דולר לחתיכה (עד 4 שטרי מכר לאדם). מדובר בשטח נדל"ן סמלי, בגודל 30 סמ"ר, "מספיק כדי לעמוד עליו" כדברי לאמב, שממוקם אי שם בגליל, בין נצרת לכינרת. רכישה של חלקה מארץ ישראל, ממשיך לאמב, תעיד על האהבה לעם היהודי ועל שותפות הגורל איתו (האוונגליסטים מאמינים שיש לשמור ולשמר אותנו, שכן אנו נביא את הגאולה ויישוב ישראל יגרום לביאת המשיח, הלוא הוא ישו. עפ"י אחד מראשי האוונגליסטים, ישו אמר בספר יוחנן: "הישועה היא מאת היהודים". כלומר, ללא התרומה היהודית, הנצרות לא תהיה. זה הוא אמר).

כמו בערוץ הקניות | צילום מסך

בכלל, ערוץ דייסטאר, לפי אתר האינטרנט שלו, "מחויב לתמיכה במדינת ישראל ובעם ישראל". לפני שמונה שנים החליטו בהוט להוריד אותו משידור עקב טענות על תכניו המטיפים להמרה לנצרות, וככל הנראה גם לחצים מצד מי שהיה שר התקשורת באותה תקופה, אריאל אטיאס מש"ס. אלא שנציגי הערוץ עתרו לבג"ץ, שחייב את החברה להחזיר אותו לאוויר.

אי אפשר להתעלם מלאמב, שיותר מהכול מזכיר את המטיף מהשיר של ג'נסיס, "ישו מכיר אותי", וגם הוא טוען להתגלויות אלוהיות. הוא נוטף כריזמה והשואו שלו מהפנט. הקהל באולפן בוהה בו בעיני עגל מעריצות, בולע בשקיקה כל הברה שיוצאת לו מהפה. ניכר שיש לו כוח מאגי על מאמיניו. בהמשך השידור הבלתי ייאמן הזה מטיף אחר בעל לוק דומה לזה של לאמב, קורא לציבור המבוגר יותר לקנות את שטר המכר כדי שיהיה להם מה להוריש לילדים ולנכדים. "תוכלו לעמוד שם ולהגיד להם: 'זה שלנו'", הוא נשמע כמו מוכרן בערוץ הקניות. כן ילדים, יום אחד כל המטר הזה יהיה שלכם.

צריך לומר, מכירת חלקות קרקע ארצישראליות היא לא המצאה של לאמב. פט בון, הזמר שהפך למטיף, הציע כבר לפני שנתיים פיסות מהארץ למכירה. הוא השיק אז את פרויקט "חלום ארץ הקודש" ואף כתב שיר שנקרא "הארץ הזו היא שלי".

אבל רגע, למי באמת שייך השטח הזה? האם מדובר באדמה פרטית? באדמות מדינה? האם מישהו כאן יודע שחלקים מישראל נמכרים לאזרחים זרים כאילו היה מדובר בפיסה מהירח שנמכרת באינטרנט? האירוע ההזוי הזה גם זוכה לשיתוף פעולה מיהודים ישראלים שמשתתפים בשידור מירושלים, למשל מנכ"ל הג'רוזלם פוסט לשעבר, משה בר צבי, שמעודד את הנוצרים לבצע את העסקה.

ואז מציג לאמב את אחת הסיבות למשדר: לדבריו, קצב הגידול של האוכלוסייה הערבית בישראל גדול פי 4 מזו של היהודית (לא ברור על מה הוא מבסס את המידע, אבל נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה טוענים אחרת), ויש מוסלמים קיצונים שבכספי הנפט מתכוונים לרכוש שטחים מארץ ישראל ובעתיד ליישב שם את האוכלוסייה הערבית שתשלוט כאן. מה יש להגיד, מישהו פה חסיד של מדיניות הפחדה מבית מדרשו של בנימין נתניהו. והרי לכם: רכשו 30 סמ"ר גליליים והצילו את ישראל ואת העולם.

לסיום יש גם חלק אמנותי: לאמב נותן את הבמה למקהלת גוספל, ורגע לפני שהם פוצחים בשיר הלל לה', נגנית כינור מבצעת קטע אינסטרומנטלי של – לא תאמינו – "התקווה".

הכתבה התפרסמה במקור באתר mako

עוד ב-mako:

האם טווין פיקס חוזרת?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.