Forbes Israel Logo

בטוחה: ישראל במקום השני בעולם ברמת הביטחון בהשקעה בהייטק

בטוחים בעצמם: ישראל מדורגת במקום השני (אחרי ארה"ב) ברמת הביטחון בהשקעה בהייטק – כך עולה מסקר שערכה Deloitte בקרב קרנות הון סיכון מ-21 מדינות.

בסקר ה-VC Indicator שערכה Deloitte בריטמן אלמגור זהר ברבעון השלישי של שנת 2013, עולה גם כי 48% מבכירי קהילת ההון סיכון בישראל צופים כי בשנה הקרובה יגייסו הקרנות יותר הון מבשנה שעברה וזאת על אף המצב הכלכלי המאתגר.

כמו כן נראה כי בכירי קהילת ההון סיכון ממשיכים להביע אופטימיות כאשר רק 8% מהם סבורים כי המצב הכלכלי יורע. ביחס ליכולתם לגייס כספים, 16% בלבד צופים כי הם יגייסו פחות מהשנה הקודמת. כמו כן, 45% מהמשיבים צופים כי היקף ההשקעות הזרות יגדל.

צילום: shutterstock

עוד ממצא מעניין אשר עולה מהסקר עוסק במקורות התמיכה והמימון אשר ממשיכים להיות האתגר הכי משמעותי של חברות שעברו גיוס SEED או Round A. חמישים אחוז מהמשיבים רואים בהשגת המימון ל-Round B את האתגר הגדול ביותר, ובהעדר מקורות השקעה מספקים בישראל לשלבים מתקדמים, סבורים 26% מהמשיבים כי המצב יוביל לגיוסי כספים מחוץ לישראל. לצד זאת, נצפתה ירידה חדה (מ-45% ל-26%) בנכונות לבצע השקעות SEED בחצי שנה הקרובה. כמו כן, 41% מהמשיבים סבורים כי יהיה שינוי בתמהיל המשקיעים בין שלבים ראשוניים לשלבים מתקדמים.

בנוסף, לאחרונה נצפתה עלייה משמעותית בכמות חברות ה- Mobile Application, כאשר 67% מהמשיבים סבורים כי יש Hype בכל הנוגע לחברות מסוג זה. מנגד, נראה כי הקרנות היו מעוניינות לראות יותר חברות מתחום ה-Energy Storage וה-Data Infrastructure. כמו כן, בשנים האחרונות ניכר קיטון משמעותי בחברות Hardware, ועם זאת, אף לא אחד מהמשיבים ציין כי הוא חש מחסור בחברות מהתחום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.