Forbes Israel Logo

בטוחים ברשת: חמישה טיפים שיגנו על הזהות שלכם באינטרנט

בין אם אתם מודעים לכך או לא, קרוב לוודאי שהאקרים כבר הצליחו להשיג גישה למידע האישי שלכם ברשת.

ניתוח חדש של ZapFraud, חברה המספקת שירותי הגנה מפני הונאות ברשת, מראה כי לתשעה מתוך עשרה ממשתמשי האינטרנט הייתה כבר פריצה לחשבון, למרות שרובם אינם מודעים לכך שהמידע עליהם נמצא בסכנה. "בעידן הדיגיטלי, אפשר להניח בוודאות כי חלק מהמידע שלכם נמצא חשוף אי שם או יהיה חשוף לכל בעתיד הקרוב", אומר מייקל קייזר, מנהל בברית אבטחת הסייבר הלאומית של ארה"ב. "לכל המידע שאנחנו משתפים באופן לגיטימי, יש את הפוטנציאל להפוך למטרה מאחר ופושעי סייבר רוצים את המידע".

להגן על עצמינו באופן מלא ברשת בוודאי לא יהיה עסק פשוט, אבל אם נשתמש בכמה אמצעי הגנה בסיסית יהיה מסובך יותר להפוך את המידע שלנו למטרה קלה. בצעו את הצעדים הבסיסיים האלו כדי לשמור על הזהות שלכם בטוחים כאשר אתם גולשים:

1. השתמשו באימות כפול מתי שאתם רק יכולים. זה לא משנה אם אתם מומחים בסיסמאות ייחודיות וביכולת פנומנלית לזכור אותן (ורוב האנשים אינם כאלה), האלגוריתמים של מחשבים כיום טובים יותר ביכולת לשבור אותם. בחירה באופציה שדורשת שני סוגי אימות תחייב אתכם לא רק להכניס את הסיסמא, אלא גם להשתמש בצורה שנייה של אימות על ידי זיהוי, כמו טביעת אצבע או הודעת טקסט שכוללת קוד, כך שיהיה קשה יותר להאקרים.

עדכנו את המחשב, הנייד והאפליקציות שלכם | צילום: fotolia

2. הישמרו מאינטרנט אלחוטי ציבורי. וויי-פיי ציבורי, חינמי ונקודות גישה אלחוטית יכולות להיות נהדרות כדי לחסוך את עלויות הדאטה ואת הנוחות שישנה בסיום משימות על הדרך. אבל הן גם מאוד לא מאובטחות, ופושעים יכולים להשתמש בקלות בפגמים שלהן כדי לראות מה אתם עושים ברשת ולקבל גישה לחשבונות שלכם. אם אתם צריכים להשתמש ברשת במקום ציבורי, שימוש בחיבור הסלולרי שלכם הוא אופציה בטוחה יותר. בבית אתם יכולים להגדיל את האבטחה של הרשת שלכם, על ידי איפוס סיסמת המפעיל בראוטר האלחוטי שלכם. יותר מ-40% מהאנשים נופלים בצעד הפשוט הזה, לפי ברית אבטחת הסייבר הלאומית של ארה"ב.

3. שמרו על הטכנולוגיה שלכם מעודכנת. נכון שמאוד קשה לנו להמתין לעדכונים, אבל הורדת הגרסאות האחרונות של מערכת ההפעלה של המחשב או של הנייד, של הדפדפן ושל אפליקציות, יבטיחו כי אתם מקבלים את פעולות ההגנה המעודכנות ביותר. כאשר אתם גולשים בקשת, שמרו על דפדפנים ידועים, וכאשר אתם מכניסים מידע ברשת, השתמשו רק באתרים בטוחים. חפשו את האות "s" אחרי "http" בכתובת האתר כדי לוודא שהאתר הזה מאובטח.

4. בדקו את דוחות כרטיסי האשראי שלכם. בדיקה עקבית של דוחות האשראי שלכם היא דרך פשוטה לראות האם השתמשו בכרטיס האשראי שלכן ללא ידיעתכם. הקורבנות של הונאות בחשבון חדש, בו גנב פותח חשבון בשמכם, גבוהות פי שלוש מסוגי הונאות אחרים, בהן לוקח יותר משנה ללמוד הפשע, לפי דוח של Javelin Strategy & Research. אם אתם מוצאים סימנים פוטנציאליים לפעילות הונאה בדוח האשראי שלכם, התקשרו לחברת האשראי ולמנפיק כרטיס האשראי כדי לגלות את גודל הנזק וכדי להגביל כל תרמית עתידית.

5. הירשמו לניטור אשראי אם אתם חושבים שפרצו לכם לחשבון. שירותי ניטור אשראי יכולים לנהל את דוחות האשראי שלכם – לחפש אחר חשבונות חדשים ולנטר דגלים אדומים כמו שינוי כתובת. "אני לא יודע אם יש מישהו שיכול לעשות עבודה טובה של ניטור המידע 24/7, כמו שירות ניטור אשראי", אומר מייקל ברומר, סגן נשיא של חברת Experian Consumer Protection.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.