חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ביאהו מאשימים: מריסה מאייר פוגעת באיכות הגיוסים בחברה

בכירי חברת יאהו חוששים שמדיניות הגיוס הנוקשה של המנכ"לית מריסה מאייר פוגעת במעמדה של החברה בשוק ההיי טק התחרותי. בפגישה פנימית שהתקיימה בשבוע שעבר הלינו מנהלי החברה בפני מאייר על כך שהיא אינה מקבלת לעבודה מועמדים שלא למדו במכללות מליגת הקיסוס ועל ידי כך מחמיצה את ההזדמנות להעסיק מנהדסים טובים. 

מאייר הכחישה את ההאשמות נגדה והפצירה במנהלי כוח האדם בחברה לשפר את כישורי הגיוס שלהם. לדברי אחד העובדים שנכחו בישיבה, מאייר טענה כי היא איננה שוללת העסקת בוגרי מכללות עממיות אך היא מצפה שהמועסקים ביאהו יהיו הטובים ביותר. 

לטענת העובד, מאז שנכנסה מאייר לתפקיד המנכ"לית של יאהו, היא הורתה להקשיח את מדיניות הגיוס של החברה, זאת במסגרת שינוי מדיניות ותרבות עבודה כולל שהיא מנהיגה, אשר מעורר בקרב בכירי החברה חשש כי בשוק הגיוסים התחרותי בעמק הסיליקון, עלולה החברה להחמיץ מועמדים רבים ובכך לספוג ירידה ברמת כוח האדם שלה. 

מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו | צילום: רויטרס

מנגד, תומכיה של מאייר סבורים כי התעקשותה לאשר באופן אישי כל אחד מהגיוסים, מגביר את המשמעת בחברה, הנחוצה להצלחתה. 

עוד לפני הפרסומים על הוראתה של מאייר לאסור עבודה מהבית של עובדי החברה, בכירי יאהו חששו כי ימיה של החברה כמובילה טכנולוגית כבר מאחוריה. את יתרונה בתחום הגיוסים, איבדה יאהו כבר מזמן לטובת גוגל ופייסבוק, הנחשבות כיום כמובילות בענף, בזכות שורת תמריצים מרשימה שהן מציעות. במקביל יאהו מתחרה גם בחברות הסטארט אפ בעמק הסיליקון, המציעות למועמדים אחוזים ואופציות גדולות ותקווה להתעשרות מהירה מאקזיט אפשרי. 

לטענת המומחה בתחום משאבי אנוש ריק ג'ירארד, כיום הצעת עבודה ביאהו נחשבת עבור מהנדסים רבים כ"תוכנית גיבוי" במקרה בו לא יצליחו להתקבל בחברות אחרות. כיום מספר המשרות הפנויות בחברה עומד על כ-900 משרות. מדובר בכ-8% ממצבת העובדים של החברה המסתכמת ב-11,500 משרות. חלקן של המשרות פתוחות כבר למעלה מחודש. לשם השוואה, בגוגל יש כיום כ-1,000 משרות פתוחות, אולם היות שמדובר בחברה הגדולה פי 4 מיאהו, המשרות מהוות חלק זעום של 2% מכלל המשרות בחברה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן